    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenia na naukę dziecka
    Date: Thu, 10 Apr 2003 17:02:04 +0200

    "Adii" <s...@a...com.pl> wrote in message
    news:b73j9p$ssl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dzień dobry
    > Chciałabym skorzystać z wiedzy i doświadczenia grupowiczów.
    > Mam pewną wątpliwość dotyczącą odliczeń na naukę własnego dziecka w szkole
    > wyższej.
    > Szkołę opłacam ja ( matka ) i dotychczas odliczałam te wydatki. W tym roku
    > dziecko miało dochód z tytułu umowy o dzieło na nie dużą kwotę, która nie
    > pokrywa poniesionych kosztów na szkołę.
    > Czy w tej sytuacji zachowuje prawo do odliczenia tych kosztów???
    > Jak mam postąpić.
    > Z góry dziękuję

    Było już parę razy, ale nie ci będzie
    Prawo do odliczenia przysługuje podatnikowi kształcącemu się w szkole
    wyższej - o ile nie ukończył 35 roku życia oraz podatnikowi, na
    którego utrzymaniu pozostaje osoba kształcąca się w szkole wyższej - o
    ile osoba ta nie ukończyła 25 roku życia i nie uzyskuje dochodów, z
    wyjątkiem
    dochodów opodatkowanych w sposób zryczałtowany, na zasadach określonych w
    ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnionych od podatku
    dochodowego oraz dochodów w wysokości nie powodującej obowiązku zapłaty
    podatku (dochód ten w 2002 r. wynosił 2.727 zł). Odliczeniu podlega 19%
    poniesionych wydatków, nie więcej jednak niż 760 zł. Limit odliczeń od
    podatku, w przypadku ponoszenia wydatków na kształcenie dziecka własnego lub
    przysposobionego, przysługuje łącznie obojgu rodzicom. W ramach limitu
    przysługującego rodzicom wydatki poniesione na rzecz dzieci własnych i
    przysposobionych odlicza się od podatku jednego z rodziców lub od podatku
    obojga, w proporcji określonej przez nich w zeznaniach rocznych,