  • 1. Data: 2007-06-05 11:47:00
    Temat: opodatkowanie zysków z konta firmowego
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Czy od odsetek na koncie firmowym bank autoamtycznie naliczy podatek belki?
    Czy dochód taki muszę wpisywać do KPiR i po raz kolejny opodatkowywać podatkiem
    dochodowym?

  • 2. Data: 2007-06-05 12:22:12
    Temat: Re: opodatkowanie zysków z konta firmowego
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-06-2007 o 13:47:00 Funkcyjny <f...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > belki?
    > Czy dochód taki muszę wpisywać do KPiR i po raz kolejny opodatkowywać

    Wpisujesz do KPiR, belka sie nie nalicza

  • 3. Data: 2007-06-05 12:23:43
    Od: Andrew <a...@p...pl>

    Funkcyjny napisał(a):

    > Czy od odsetek na koncie firmowym bank autoamtycznie naliczy podatek belki?

    Nie policzy.

    Czy dochód taki muszę wpisywać do KPiR i po raz kolejny opodatkowywać
    podatkiem
    > dochodowym?

    Wpisywać, ale podatek zostanie zapłacony raz

  • 4. Data: 2007-06-06 11:22:32
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Funkcyjny pisze:

    > Czy od odsetek na koncie firmowym bank autoamtycznie naliczy podatek belki?
    > Czy dochód taki muszę wpisywać do KPiR i po raz kolejny opodatkowywać podatkiem
    > dochodowym?

    Mam pytanko troche z innej beczki zwiazane jednakze posrednio z tematem,
    w ktorym miesiacu zaksiegowac te 8 gr (kapitalaizacja odsetek) jesli na
    wyciagu mam date ksiegowania 31.05.2007, a data operacji to 01.06.2007?

    Pzdr

  • 5. Data: 2007-06-06 11:40:58
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w ktorym miesiacu zaksiegowac te 8 gr (kapitalaizacja odsetek) jesli na
    > wyciagu mam date ksiegowania 31.05.2007, a data operacji to 01.06.2007?

    Ważna jest data księgowania.
    W Twoim przypadku to maj.
    Kolejne miesiące tak samo będą wyglądały, księgowanie 31/30, a opercja 01.
    Księguj z datą "księgowania" na koncie.

    pozdr
    Grzegorz

  • 6. Data: 2007-06-06 15:02:48
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Grzes pisze:
    > Ważna jest data księgowania.
    > W Twoim przypadku to maj.
    > Kolejne miesiące tak samo będą wyglądały, księgowanie 31/30, a opercja 01.
    > Księguj z datą "księgowania" na koncie.

    Dzieki serdeczne

  • 7. Data: 2007-06-08 08:00:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 06 Jun 2007 13:40:58 +0200, Grzes napisał(a):

    > Ważna jest data księgowania.
    > W Twoim przypadku to maj.
    > Kolejne miesiące tak samo będą wyglądały, księgowanie 31/30, a opercja 01.
    > Księguj z datą "księgowania" na koncie.

    A tak z ciekawości. Masz jakieś uzasadnienie, czy tylko tak ci się wydaje?
    Ja z przyzwyczajenia robie tak jak piszesz, ale mam wątpliwości. Formalnie
    powinna decydować data od kiedy można tymi odsetkami dysponować. W
    bankach są one zawyczaj dopisywane po północy 1-ego i nie ma siły żeby je
    użyć wcześniej.

  • 8. Data: 2007-06-08 08:42:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2007 o 10:00:19 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > powinna decydować data od kiedy można tymi odsetkami dysponować. W
    > bankach są one zawyczaj dopisywane po północy 1-ego i nie ma siły żeby je

    Uzasadnieie jest proste - jeśli masz wątpliwości to przychód księguj
    wczesniej a koszt później :)

  • 9. Data: 2007-06-08 09:26:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 10:42:11 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Uzasadnieie jest proste - jeśli masz wątpliwości to przychód księguj
    > wczesniej a koszt później :)

    To jest prawda tylko w ramach jednego roku podatkowego.