  • 1. Data: 2009-01-11 21:50:46
    Temat: pit-28 a zapomniane zaokraglenia
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Popelnilem pewne faux-pas, i wplacalem ryczalt z czescia ulamkowa -
    93,50 miesiecznie od 1100 przychodu.

    Dzisiaj siadlem do formularza i sie zjezylem :)

    W czesci K, w pola 113 i 115 (kwota _wplaconego_ ryczaltu i nadplata)
    powinny byc kwoty zaokraglone do pelnych zlotych - postanowilem wpisac
    faktycznie wplacona sume oraz faktyczna roznice miedzy obliczonym a
    wplaconym ryczaltem.

    Uzasadnienie: opis pola sugeruje pytanie o stan faktyczny.

    Zamierzam oczywiscie wyjasnic to w pismie dolaczonym do pita.

    O zgrozo jest w tym picie rowniez czesc L:

    "Kwoty ryczaltu... w poszczegolnych miesiacach...obliczone przez
    podatnika..."

    Oraz opis wiersza (poszczegolne miesiace, pola 116-126):
    "Kwota ryczaltu (po zaokragleniu do pelnych zlotych)"

    Do tego pole 127 (Laczna kwota ryczaltu za styczen-listopad) i L2, pole
    128 (za grudzien, po zaokragleniu).

    Pytania brzmia.

    Czy w pierwszej czesci (K) kombinuje prawidlowo?
    Czy w drugiej czesci (L) powinienem:

    a) wpisywac kwoty faktycznie zaplacone (sume bedzie mi sie zgadzala z
    polem 113, kwota wplaconego ryczaltu, oraz dolaczyc wyjasnienie, czy

    b) wpisywac kwoty po zaokragleniach, jak nakazuje formularz, i dolaczyc
    wyjasnienie, dlaczego nie gra z 113 (ktore tez jest popsute, patrz
    wyzej) oraz z przelewami

    pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2009-01-12 08:41:23
    Temat: Re: pit-28 a zapomniane zaokraglenia
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 22:50:46 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > b) wpisywac kwoty po zaokragleniach, jak nakazuje formularz, i dolaczyc
    > wyjasnienie, dlaczego nie gra z 113 (ktore tez jest popsute, patrz

    Ja myślę, że kazdy wariant będzie OK, skoro chodzi tylko o połówki złotówek.
    Do 1000zł niezgodności (?i to chyba nawet w podatku?) US sam powinien skorygować
    deklarację i przysłać Ci ją do podpisu, także wyslij i zapomnij.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-12 16:37:16
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Mi w ten sposób wyszło 12 GROSZY różnicy na niekorzyść US.
    Wpłaciłem te 12 GROSZY na konto US.

    Teraz oczekuję pisma z karnymi odsetkami.
    A może od razu wpłacic jakąś złotówkę co może pokryje te odsetki.

  • 4. Data: 2009-01-13 06:41:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 17:37:16 +0100, Wojciech Kozlowski napisał(a):

    > Teraz oczekuje pisma z karnymi odsetkami.
    > A mo?e od razu wp?acic jak?? z?otówke co mo?e pokryje te odsetki.

    Odsetek poniżej 6,60 zł nie nalicza się. Długo musiałbyś mieć te 12 gr
    zaległasci że by ci wyszły aż takie odsetki ;)

  • 5. Data: 2009-01-13 13:02:33
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Dziękuję - to mnie uspokoiło.
    Ale teraz bedę wszystkie należności dla US zaokrąglał w górę.

  • 6. Data: 2009-01-13 13:12:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 14:02:33 +0100, Wojciech Kozlowski napisał(a):

    > Ale teraz bede wszystkie nale?no?ci dla US zaokr?gla? w góre.

    Nie zaokrąglaj w górę. Zaokrąglaj poprawnie.