  • 11. Data: 2008-04-24 21:07:01
    Temat: Re: pit-36, zaliczki w cz. N? czy formularz musi byc oryginalny?
    Od: andrzej <a...@g...com>

    > Jeszcze ostatnie pytanko: czy zaliczki wpisujemy do czesci N.1 czy N.3?

    Odpowiedż znajduje sie w ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych...

    art. 44 ust. 1 (pozycja N.1) dotyczy działalności gospodarczej i najmu
    na zasadach ogólnych
    art. 44 ust. 1a (pozycja N.3) dotyczy dochodów uzyskiwanych z
    zagranicy od płtników.

    więc jeśli prowadzisz działalność gospodarczą dotyczy cię pozycja N.
    1 ;)

    > X. 700zl (700zl zaliczki za wrzesien)
    > XI. 500zl (500zl zaliczki za pazdziernik)
    > XII. 1200zl (zaliczka za listopad wynosi 600zl, wpisujemy podwojnie jako
    > dodatkowo za grudzien)
    > Wszystko by bylo ok, tylko co w takim razie wpisujemy w pozycji I (styczeń)?

    Po koleji...
    ... mamy styczeń

    prowadząc działalnosć uzyskujesz dochody (ze stycznia) za które jesteś
    zobowiązany odprowadzić podatek; powiedzmy 100 PLN... do US do 20
    lutego; w lutym wyszedł ci podatek w wysokości 200 PLN, płatny do 20
    marca... itd.

    podatek 100 PLN jes należny za styczeń; ale płatny do 20 lutego
    podatek 200 PLN jest należny za luty; ale płatny do 20 marca...

    więc do pozycji (N.1) należy wpisać --- styczeń 100; luty 200...

    wyjątkiem jest grudzień gdzie należny podatek wynośi DOKŁADNIE tyle
    samo co ten należny za listopad; i jest płatny do 20 stycznia
    następnego roku.

  • 12. Data: 2008-04-24 21:08:57
    Od: <a...@...pl>

    .

    > Co?!
    > --
    > Samotnik

    Pan 'Tom N' nieco pokręcił - tak myslę.
    Zaliczkę za styczeń wpisujemy w pozycji I.
    Zaliczkę za luty wpisujemy w pozycji II.
    (...)
    Zaliczkę za listopad wpisujemy w pozycji XI.
    Zaliczkę za grudzień wpisujemy w pozycji XII (taką samą jak za listopad).

    - Całosc wpisujemy w czesci N.1

    Jezeli sie myle - to niech mnie ktos poprawi.

  • 13. Data: 2008-04-24 21:19:17
    Od: andrzej <a...@g...com>

> [...]
    >
    > - Całosc wpisujemy w czesci N.1
    >
    > Jezeli sie myle - to niech mnie ktos poprawi.

    moim zdaniem jest jak trzeba:)

  • 14. Data: 2008-04-24 21:25:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    a...@...pl w <news:fuqrvl$jdt$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Dzieki za wytlumaczenie.
    > Jeszcze ostatnie pytanko: czy zaliczki wpisujemy do czesci N.1 czy N.3?

    Przecież masz odpowiednie opisy w nagłówkach N, odwołujące się do ustawy

> [...]
    > dodatkowo za grudzien)
    > Wszystko by bylo ok, tylko co w takim razie wpisujemy w pozycji I (styczeń)?

    W cytowanej powyżej, a wyciętej z kontekstu, odpowiedzi -- zresztą powtórzę
    całość --

    -------------
> [...]

    Należne, w listopadzie za październik, w grudniu za listopad i "awansem" za

    I rozwinę:

    Wpisuje się zaliczki należne za miesiąc, (zapłacone w listopadzie za
    październik, w grudniu za listopad, i, zapłacone "awansem" w grudniu za
    grudzień w wysokości tych z listopada. To przy założeniu, że nie:

    ----
    To miał różne zaliczki należne i zapłacone? ;>
    ----

    Dowcip polega na tych ** w deklaracji -- niech no ktoś wpisze wyższe należne
    niz zapłacone

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-04-24 21:30:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    andrzej w

> [...]
    > więc do pozycji (N.1) należy wpisać --- styczeń 100; luty 200...

    > wyjątkiem jest grudzień gdzie należny podatek wynośi DOKŁADNIE tyle

    Tak pięknie tłumaczyłeś..

    > i jest płatny do 20 stycznia następnego roku.

    Nie, zaliczka jest należna i do zapłacenia razem z tą za listopad

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2008-04-24 21:39:05
    Od: andrzej <a...@g...com>

    > Tak pięknie tłumaczyłeś..

    > Nie, zaliczka jest należna i do zapłacenia razem z tą za listopad
    >
    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    ... tak racja... rozpędziłem się z tym 20... sorry...
    .... nie jest to dobra pora dla mnie do myślenia...

    dzięki za sprostowanie