  • 1. Data: 2008-04-24 17:50:57
    Temat: PIT37 nadplata 2zl
    Od: "felix" <w...@g...pl>

    Mam zapytanie odnosnie wypelnienia PIT 37.
    Przez caly rok pracowalem w jednej firmie, nie mialem zadnych innych dochodow.
    Przy wypelnianiu pita wyszlo mi, ze mam do zaplaty ponad 2 zl podatku.
    W PIT 11 zaliczka pobrana przez pracodowce jest mniejsza od podatku naleznego
    w PIT 37 o ponad 2zl.
    Skad wynikac moze ta roznica? Jest ona mozliwa czy moze nieprawidlowo
    wypelnilem PIT 37?

  • 2. Data: 2008-04-24 18:18:13
    Temat: Re: PIT37 nadplata 2zl
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    felix w <news:fuqha0$liv$1@inews.gazeta.pl>:

    > Mam zapytanie odnosnie wypelnienia PIT 37.
    > Przez caly rok pracowalem w jednej firmie, nie mialem zadnych innych dochodow.

    Dlaczego nie zleciłeś rozliczenia zakładowi pracy?

    > Przy wypelnianiu pita wyszlo mi, ze mam do zaplaty ponad 2 zl podatku.

    Ponad 2 czyli 3?

    > Skad wynikac moze ta roznica?

    Z zaokrągleń, z minimalnego przekroczenia progu...

    > czy moze nieprawidlowo wypelnilem PIT 37?

    Może.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-24 19:15:38
    Od: " felix" <w...@g...pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Dlaczego nie zleciłeś rozliczenia zakładowi pracy?

    Zapomnialem:)

    > Ponad 2 czyli 3?

    Roznica wynosie dokladnie 3zl

    > Może.

    Wydaje mi sie, ze nie mialem co zel wpisac,bo wszystkie dane przepisywalem z
    PIT 11.

  • 4. Data: 2008-04-25 10:32:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "felix" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przez caly rok pracowalem w jednej firmie, nie mialem zadnych innych
    > dochodow.

    Czysta i prostta statystyka wykazuje, ze w takim przypadku moze wystapic od
    ok 6 zl niedoplaty do ok 6 zl nadplaty.
    Jesli bowiem komus przez caly Bozy rok zaliczki wychodzily np. 100,49, to
    zgodnie z zasadami matyematycznymi zaokraglano w dol i wplacano po 100 zl.
    Stad wychodzi 12*0.49 = 5,88 = 6 zl do doplaty
    A dla odmiany, jesli ktos inny przez caly rok mial zaliczki np 100,50 to
    zaokraglano zgodnei z wszelkimi prawidlami matematyki do 101 zl i wyszlo 6
    zl nadplaty.
    Czy owo nadprzyrodzone zjawisko jest juz dla Ciebie jasne?
    W Twoim przypadku najlepiej by bylo zlozyc pracodawcy PIT-12 (bodajze) i
    rozliczalbny Cie on sam na PIT-40 a ewentualne nadplaty lub niedoplaty
    rozliczone zostalyby wraz z marcowa zaliczka.

    Pozdrawiam
    SDD