  • 1. Data: 2008-04-24 18:56:59
    Temat: pit-36, zaliczki w cz. N? czy formularz musi byc oryginalny?
    Od: <a...@...pl>

    Witam,
    prowadzę DG, zasady ogólne, VAT, zaliczki miesięczne, sam opłacam ZUS.
    Właśnie wypełniłem pit-36 + pit/b. Właściwie wypełniły za mnie wszystko
    makra w Excelu ;-) wszystko wydaje się być wypełnione prawidłowo i zgodne z
    moimi "ręcznymi" obliczeniami.

    Mam dwa pytania:

    - czy w pit-36 nie muszę podawać zaliczek, które przelewałem do US co
    miesiąc - w części N (z tego co czytałem to nie, ale chcę się upewnić) i czy
    w ogóle nie muszę ich nigdzie wpisywać?

    - czy w Urzędzie Skarbowym przyjmą mi wydrukowane formularze, czarno białe i
    każda strona oddzielnie spięte zszywaczem, czy też będe musiał przepisać do
    "oryginalnych" formularzy? :)

    ---
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2008-04-24 19:08:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    a...@...pl w <news:fuqlil$8tb$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > miesiąc - w części N (z tego co czytałem to nie, ale chcę się upewnić) i czy

    Gdzie tak czytałeś?

    > - czy w Urzędzie Skarbowym przyjmą mi wydrukowane formularze, czarno białe i
    > każda strona oddzielnie spięte zszywaczem, czy też będe musiał przepisać do
    > "oryginalnych" formularzy? :)

    Nie przyjmą, bo nie ma takiej możliwości, żeby każda strona była oddzielnie
    i jednocześnie strony były spięte zszywaczem.

    Ale ogólnie to przyjmują wydruki ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-24 19:13:50
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik <a...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    kilka dni temu dawalem pit do urzedu i moze pomoge

> [...]
    > miesiąc - w części N (z tego co czytałem to nie, ale chcę się upewnić) i
    > czy w ogóle nie muszę ich nigdzie wpisywać?

    mi zwrocono na to uwage i musialem wpisac w kazdym miesiacu w ktorym
    wplacalem- to jesli chodzi o czesc N.
    ponadto musialem sume zaliczek wpisac w poz 53, 83, 181, 184 no i gdzies w
    N. Musisz je gdzies wpisac bo jak inaczej wyliczyc czy nadplaciles czy masz
    moze niedoplate?
    oczywiscie jak sie myle to poprawcie:)

    > - czy w Urzędzie Skarbowym przyjmą mi wydrukowane formularze, czarno białe
    > i każda strona oddzielnie spięte zszywaczem, czy też będe musiał przepisać
    > do "oryginalnych" formularzy? :)

    dokladnie tak zrobilem i mi przyjeli.
    wypelnialem za pomoca Rozliczenia rocznego Rzeczpospolitej

    pzdr
    Anax

  • 4. Data: 2008-04-24 19:32:48
    Od: <a...@...pl>

> [...]
    > ponadto musialem sume zaliczek wpisac w poz 53, 83, 181, 184 no i gdzies w
    > N. Musisz je gdzies wpisac bo jak inaczej wyliczyc czy nadplaciles czy

    Sume zaliczek mam w polach 53, 83, 181, 184. Bez tego oczywiscie nie dalo by
    sie wyliczyc nadplaty / niedoplaty.
    Jednak czy wpisywanie wszystkich zaliczek w czesci N jest wymagane? Tutaj
    przedstawiony przyklad wypelniania PIT-36
    http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-ti
    d-9-pid-51346.html dla
    fikcyjnego obywatela :) prowadzacego DG i pracujacego na etat. Nie ma
    podanych zaliczek w czesci N.

    Dzieki.

  • 5. Data: 2008-04-24 19:47:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2008 Anax WRC <w...@i...pl> napisał/a:

> [...]
    > N. Musisz je gdzies wpisac bo jak inaczej wyliczyc czy nadplaciles czy masz

    A w końću tam się wpisuje zaliczki należne (czyli w listopadzie zaliczkę za
    listopad, a w grudniu niewpłaconą zaliczkę za grudzień), czy zapłacone? Bo
    już nie mam pojęcia. Tacie (PIT-36+DG) kazali pokreślić wszystkie pola,
    wychodzi na to, że doradziłem mu 'odwrotnie', czyli wg US W N powinny być
    zaliczki wpłacone, a w tej tabelce gdzie się wpisuje poszczególne dochody i
    zaliczki (emerytura, DG itd) powinna być kwota zaliczek należnych, czyli
    tych, które powinien był zapłacić, gdyby w listopadzie i grudniu zaliczkę
    się wpłacało tak, jak w innych miesiącach.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2008-04-24 20:06:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik w <news:slrng11oq4.954.samotnik@localhost.localdomain>
    :

    > A w końću tam się wpisuje zaliczki należne (czyli w listopadzie zaliczkę za
    > listopad, a w grudniu niewpłaconą zaliczkę za grudzień), czy zapłacone?

    Należne, w listopadzie za październik, w grudniu za listopad i "awansem" za
    grudzień w wysokości tej z listopada.

    > już nie mam pojęcia. Tacie (PIT-36+DG) kazali pokreślić wszystkie pola,
    > wychodzi na to, że doradziłem mu 'odwrotnie', czyli wg US W N powinny być
    > zaliczki wpłacone,

    To miał różne zaliczki należne i zapłacone? ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-24 20:08:11
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 24 Kwi, 12:32, <a...@...pl> wrote:

> [...]
    pub-tid-9-pid-51346.html dla
    > fikcyjnego obywatela :) prowadzacego DG i pracujacego na etat. Nie ma

    Wypełnienie pozycji N w pit-36 jest obowiązkowe w przypadku
    wystapienia w roku podatkowym zaliczek i urząd skarbowy nie przyjmie
    zeznania bez wypełnienia tych pozycji; jest to wynikiem zniesienia
    obowiązku sładania deklaracji miesięcznych pit-5 i pit-4. Pozycje N są
    potrzebne skarbówce w określeniu terminowości dokonywanych wpłat oraz
    ich wysokości. Może mały przykład... :)

    Podatnik X miał do zapłaty 300 PLN podatku; 100 w lutym i 200 w
    kwietniu... jednak "zapomniał" o tym obowiązku i wpłacił całe 300 PLN
    w grudniu. Brak obowiązku sładania deklaracji miesięcznych powoduje że
    US nie wie w jakich miesiącach pan X miał wpłacić pieniądze... a na
    Pit-36 nie widać że się spóźnił, bo tam jest widoczne tylko że ma do
    zapłaty 300 PLN i tyle... Pozycja N właśnie określa kiedy i w jakiej
    wysokości należy wpłacić podatek... i od jakiej podstawy zapłacimy
    odsetki za zwłokę... jeśli się spóźnimy. Wracając do przykładu... Pan
    X wpisze w pozycje N pit-36; że powinien zapłacić podatek w lutym i
    kwietniu; a US mu za to odpowiednio naliczy odsetki:(

  • 8. Data: 2008-04-24 20:08:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2008 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał/a:

    > Należne, w listopadzie za październik, w grudniu za listopad i "awansem" za
    > grudzień w wysokości tej z listopada.

    Co?!
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2008-04-24 20:46:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik w <news:slrng11q1r.aqb.samotnik@localhost.localdomain>
    :

    > Co?!

    Wiesz, przy nieliniowym to podatek należny jest do 20 następnego miesiąca
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-04-24 20:46:14
    Od: <a...@...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 24 Kwi, 12:32, <a...@...pl> wrote:
> [...]

    > obowiązku sładania deklaracji miesięcznych pit-5 i pit-4. Pozycje N są
    > potrzebne skarbówce w określeniu terminowości dokonywanych wpłat oraz

    Dzieki za wytlumaczenie.
    Jeszcze ostatnie pytanko: czy zaliczki wpisujemy do czesci N.1 czy N.3?

    'Tom N' napisal:
    > Należne, w listopadzie za październik, w grudniu za listopad i "awansem"
    > za
    > grudzień w wysokości tej z listopada.

    Przykladowo:
    (...)
    X. 700zl (700zl zaliczki za wrzesien)
    XI. 500zl (500zl zaliczki za pazdziernik)
    XII. 1200zl (zaliczka za listopad wynosi 600zl, wpisujemy podwojnie jako
    dodatkowo za grudzien)
    Wszystko by bylo ok, tylko co w takim razie wpisujemy w pozycji I (styczeń)?