  • 11. Data: 2004-12-10 07:43:14
    Temat: Re: pit5 w grudniu
    Od: Adam Piotrowski <f...@N...SPAM.aufograf.pl>

    ...spójrzmy co Adam Piotrowski napisał(a) Thu, 9 Dec 2004 10:49:45 +0100,
    na pl.soc.prawo.podatki,

    > Generalnie, poproszę o wyjaśnienia jak dla lajkonika.

    Dzięki wielkie
    --
    Pozdrowienia
    Adam Piotrowski

  • 12. Data: 2004-12-10 11:53:03
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Nie drugie tyla a dwa razy tyle. ;-)
    > Wychodzi na picie 100zł robisz przelew na 200zł. Jeden. Opisany
    > normalnie jak zaliczka za listopad.
    Znaczy się, to właśnie miałem na myśli :)

    > Nie, pit za grudzien to jest pit roczny.
    Super.

    > Vat się rozlicza miesieczni (lub kwartalnie) i koniec roku nie przynosi
    > dodatkowych deklaracji, ale!
    > ( ... )

    Dziekuje bardzo :)

  • 13. Data: 2004-12-10 12:08:38
    Od: "XAndrew" <a...@w...pl>

    > Nie ma żadnej zaliczki w styczniu. To się wyrównuje przy rozliczeniu
    > rocznym (do końca kwietnia).

    A jak jest z rozliczeniem rocznym. Załóżmy że wpłacam do 20 grudnia zaliczkę
    za listopad i grudzień.
    Natomiast po 20 grudnia mam jakiś koszt uzyskania przychodu. Normalnie
    wrzuciłbym sobie ten koszt w przychód za aktualny miesiac i do 20 dnia
    kolejnego miesiąca rozliczyłbym się. Czy w rozliczeniu rocznym mogę sobie
    pomniejszyć przychód o koszty dochodu poniesione w grudniu ?
    Andrew

  • 14. Data: 2004-12-10 12:18:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    XAndrew napisał(a):

> [...]
    > kolejnego miesiąca rozliczyłbym się. Czy w rozliczeniu rocznym mogę sobie
    > pomniejszyć przychód o koszty dochodu poniesione w grudniu ?

    Boże, ty widzisz i nie grzmisz.
    Ile razy ludzie pisali że GRUDZIEŃ ROZLICZA SIĘ W ROZLICZENIU ROCZNYM.
    W deklaracji za listopad nie wolno Ci ując kosztów grudniowych!!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2004-12-10 20:10:37
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Nie, pit za grudzien to jest pit roczny.

    Czyli jeśli DG rozpocząłem w grudniu, to nie składam PITu-5 do połowy
    stycznia, ale PIT-xx do 31 kwietnia, tak?

  • 16. Data: 2004-12-11 12:48:01
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> wrote in message

    > Czyli jeśli DG rozpocząłem w grudniu, to nie składam PITu-5 do połowy
    > stycznia, ale PIT-xx do 31 kwietnia, tak?

    NIE!

    Kwiecień ma 30 dni. Pozostała część wywodu się zgadza.
    T.

  • 17. Data: 2004-12-13 14:38:11
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    > Vat się rozlicza miesieczni (lub kwartalnie) i koniec roku nie przynosi
    > dodatkowych deklaracji, ale!
    > W deklaracji za grudzien nalezy jeszcze raz obliczyc strukture sprzedaży
    > za cały rok, jeżeli sprzedajemy ze stawką zwolnioną i skorygowac
    > odliczenia VAT od zakupów w ciągu roku.
    > Nie robi sie korekty poprzednich deklaracji tylko wpisuje kwotę o ktorą
    > korygujemy (w gore lub w dół) podatek naliczony do odliczenia w pola 45
    > i 46.
    Maddy
    moim zdaniem korekty dokonuje się w deklaracji za pierwszy miesiąc lub
    kwartał następnego roku
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-12-13 15:22:14
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > moim zdaniem korekty dokonuje się w deklaracji za pierwszy miesiąc lub
    > kwartał następnego roku
    > pozdrawiam

    Jak uważasz, tylko po h... wtedy zeznanie roczne??
    Wykażę na nim, że mam np 1000zł nadpłaty podatku,
    a potem skoryguję "w deklaracji za pierwszy miesiąc lub
    kwartał następnego roku"?? A oni potem zwrócą nadpłatę
    z pita rocznego gdzieś koło czerwca... i co dalej?

  • 19. Data: 2004-12-15 07:01:33
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Bzooo" <z...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwartał następnego roku"?? A oni potem zwrócą nadpłatę
    > z pita rocznego gdzieś koło czerwca... i co dalej?

    a czy ja napisałam gdzieś, że chodzi o pit?
    pozdrawiam