  • 1. Data: 2007-03-11 18:25:07
    Temat: podatek VAT od obrotów 10000 euro
    Od: "agnieszka" <a...@o...pl>

    Prowadzący działalność gospodarczą, który nie był zarejestrowany jako
    podatnik VAT, rozliczający się na książce przychodów i rozchodów,
    osiągnął w 2005 r. obroty w wysokości 43.000 zł. Kwota stanowiąca
    równowartość 10000 euro była na rok 2005 ustalona w wysokości 43.800
    zł, więc przyjęłam że nie musi zgłaszać się jako podatnik VAT. W
    wyniku kontroli w grudniu 2006 roku okazało się, że kwota graniczna
    brana jest do roku 2005 z roku 2006 czyli 39.200 zł. Działalność
    gospodarcza została zlikiwidowana z dniem 31.12.2006r. Kontrolujący
    nakazał zrobienie korekt, unnettowienie obrotów i zapłacenie podatku
    VAT z odsetkami, informując przy tym iż podobnych sytuacji z błędną
    interpretacją przepisów jest wiele. Sytuację uważam za krzywdzącą,
    ponieważ nie zgłoszenie sie jako podatnik VAT nie miało żadnego celu
    finansowego, ponieważ powiekszono by faktury o VAT i został by on
    odporowadzony. Podatnik wyszedł by na to samo. Teraz natomiast musi
    ten podatek odprowadzić z własnej kieszeni i nie może go odzyskać. Czy
    jest jakies wyjście z tej sytuacji?

  • 2. Data: 2007-03-11 21:14:06
    Temat: Re: podatek VAT od obrotów 10000 euro
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    agnieszka <a...@o...pl> w
    ups.com>:

> [...]
    > osiągnął w 2005 r. obroty w wysokości 43.000 zł. Kwota stanowiąca
    > równowartość 10000 euro była na rok 2005 ustalona w wysokości 43.800

    Ta kwota to równowartość 10kEUR z okolic 1 października 2004 i dotyczyła
    zwolnienia w roku 2005

    > zł, więc przyjęłam że nie musi zgłaszać się jako podatnik VAT. W
    > wyniku kontroli w grudniu 2006 roku okazało się, że kwota graniczna
    > brana jest do roku 2005 z roku 2006 czyli 39.200 zł.

    To nie jest kwota z roku 2006 tylko za 2005 i dotyczyła zwolnienia w roku
    2006

    > Kontrolujący nakazał zrobienie korekt, unnettowienie obrotów i zapłacenie podatku
    > VAT z odsetkami, informując przy tym iż podobnych sytuacji z błędną
    > interpretacją przepisów jest wiele.

    I wygląda, że ma rację

    --
    Tomasz Nycz