  • 1. Data: 2003-06-20 14:12:26
    Temat: podatek od dywidendy
    Od: TW <t...@p...bg.univ.gda.pl>

    Jezeli spolka kapitalowa ma przychody z odsetek, za ktore placi 20%
    podatku a nastepnie wyplaca dywidende to czy podatek ten pomniejsza
    proporcjonalnie do wysokosci udzialow podatek placony na zasadach
    ogolnych przez udzialowca?

  • 2. Data: 2003-06-20 15:11:22
    Temat: Re: podatek od dywidendy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, TW wrote:

    >+ Jezeli spolka kapitalowa ma przychody z odsetek, za ktore placi 20%
    >+ podatku

    Wytłumacz mi krótko jak spółka kapitałowa to robi, że przychody
    z odsetek podlegają opodatkowaniu ryczałtowemu a nie CIT ?

    >+ a nastepnie wyplaca dywidende to czy podatek ten pomniejsza
    >+ proporcjonalnie do wysokosci udzialow podatek placony na zasadach
    >+ ogolnych przez udzialowca?

    A toś już tak zaplątał że możesz konkurować z ustawą o VAT :)
    Znaczy: pytasz czy przy płaceniu dywidendy "odlicza się"
    CIT (bo rozumiem że z 20% ryczałtu jest zamieszanie jak wyżej,
    chyba że się mylę ?) ?
    Nie ma tak dobrze. Najpierw firma płaci od wszystkiego podatek
    dochodowy (CIT) a później ma motywację do inwestowania :>,
    znaczy: jak wypłaci dywidendę to płaci się *kolejny* podatek.
    Tyle, że liczony od wartości (podstawy) już obniżonej
    o CIT: obniża się *podstawę*, a nie *podatek*.

    Firma ma 100 zł zysku; na przykład z odsetek ;)
    Płaci od tego 24% CIT, w kasie zostaje 76 zł.
    Firma przeznacza całość na wypłatę dywidendy.
    Od 76 zł należy zapłacić 15% czyli 11,40 zł podatku.
    Udziałowcy dostaną do ręki łącznie 64,60 zł.
    Dobrze jest ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-20 15:59:03
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Firma ma 100 zł zysku; na przykład z odsetek ;)
    > Płaci od tego 24% CIT, w kasie zostaje 76 zł.

    Dlaczego 24% ? Cos sie zmieniło ? :-)

    > Firma przeznacza całość na wypłatę dywidendy.
    > Od 76 zł należy zapłacić 15% czyli 11,40 zł podatku.
    > Udziałowcy dostaną do ręki łącznie 64,60 zł.
    > Dobrze jest ?

    I o ten podatek pobrany przez placacego dywidendę, moze pomniejszyc swoj CIT
    spolka otrzymujaca dywidende.

    Karol

  • 4. Data: 2003-06-20 17:00:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" [...]
    >+ > Płaci od tego 24% CIT, w kasie zostaje 76 zł.
    >+
    >+ Dlaczego 24% ? Cos sie zmieniło ? :-)

    Nie, to ja pisałem "z głowy czyli z niczego" :)
    [...]
    >+ zapłacić 15% czyli 11,40 zł podatku.
    >+ I o ten podatek pobrany przez placacego dywidendę, moze pomniejszyc swoj CIT
    >+ spolka otrzymujaca dywidende.

    Erm... zaraz. Chodzi o przekazanie dywidendy ze spółki do
    spółki ?? To nie załapałem i wycofuję się rakiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-21 06:46:55
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    > Udziałowcy dostaną do ręki łącznie 64,60 zł.
    > Dobrze jest ?

    Dla podatnika? Ch**owo :-)))