  • 1. Data: 2003-06-20 10:54:21
    Temat: zwiększenie wart.pocz. śr.trwałego
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    Witam :-)
    Mam wątpliwości jakiego rodzaju wydatki zwiekszają wart.pocz. śr. trwałego -
    w tym wypadku samochód ciężarowy, używany, zakupiony za granicą, zdatny do
    użytku.
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2003-06-20 12:08:30
    Temat: Re: zwiększenie wart.pocz. śr.trwałego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona napisał:
> [...]
    > w tym wypadku samochód ciężarowy, używany, zakupiony za granicą, zdatny do

    Wymien jakie masz a my powiem czy zwiekszaja czy nie.
    Generalnie podnosza wartośc początkową wszystkie wydatki poniesione
    przed datą wprowadzenia środka do ewidencji = przekazania do użytkowania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-06-20 12:47:23
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Generalnie podnosza wartośc początkową wszystkie wydatki poniesione
    > przed datą wprowadzenia środka do ewidencji = przekazania do użytkowania.

    Cło, ubezpieczenia AC i Oc, opłata rejestracyjna

  • 4. Data: 2003-06-20 13:31:08
    Od: "Zbigniew Czarny" <z...@a...pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Cło, ubezpieczenia AC i Oc, opłata rejestracyjna

    Cło zwiększa wartość ST, pozostałe nie

  • 5. Data: 2003-06-20 15:16:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Zbigniew Czarny wrote:

    >+ Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> [...]
    [...Maddy...]
> [...]
    >+ > > Generalnie podnosza wartośc początkową wszystkie wydatki poniesione
    >+ > > przed datą wprowadzenia środka do ewidencji = przekazania do
    [...]
    >+ > Cło, ubezpieczenia AC i Oc, opłata rejestracyjna
    >+ >
    >+ Cło zwiększa wartość ST, pozostałe nie

    Znaczy: można użytkować samochód bez OC ??
    Hm... jak ktoś ma wielkie pole i po nim wozi w celu
    uzyskania przychodów własne wyroby... :]
    Ale ja bym propagował zasadę że nawet na własnym polu
    trzeba OC mieć bo tak stanowią przepisy, ergo - koszt
    ten musi być poniesiony *przed* przekazaniem do
    użytkowania (z wiadomym skutkiem, czytaj tekst Maddy).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-24 11:27:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > ten musi być poniesiony *przed* przekazaniem do
    > użytkowania (z wiadomym skutkiem, czytaj tekst Maddy).

    Nie koniecznie. Na ubezpieczenie masz 30 dni od daty zakupu. Przez ten czas
    działa ubezpieczenie poprzedniego właściciela. Taką przynajmniej mam
    nadzieję ;-). A czy zwiększa wartość ST np. zakup pokrowców na fotele?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-06-24 13:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ działa ubezpieczenie poprzedniego właściciela. Taką przynajmniej mam

    Przyznaję bez bicia że byłem przekonany iż samochód sprowadzany
    zza granicy ubezpieczony nie jest. No i za mały nacisk poszedł
    w kierunku "kiedy poniesiono" (koszt) a za duży "co to jest"
    (ubezpieczenie).

    >+ A czy zwiększa wartość ST np. zakup pokrowców na fotele?

    IMHO jak Maddy napisała: zależy czy przed czy po wprowadzeniu
    do ewidencji. Jeśli "po" - to jeszcze zależy ile kosztowały,
    jako że ewidentnie ;) zwiększają "walory użytkowe" ŚT :)
    więc ponad 3,5 kzł idzie w "ulepszenie" :]
    Tylko nie pytaj czy chodzi o 3,5 kzł "za sztukę" czy łącznie
    czy rocznie - jest do wygooglania sobie taka dyskusja z udziałem
    Bogdana i moim :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-24 14:20:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Tylko nie pytaj czy chodzi o 3,5 kzł "za sztukę" czy łącznie
    > czy rocznie - jest do wygooglania sobie taka dyskusja z udziałem

    OK, nie szalałem. Czyli rozumiem, że ULEPSZENIE do 3,5 tys. wrzucam w koszty
    od razu?
    Sorry za mało ambitny problem, ale zawsze unikałem ST jak ognia.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-06-24 20:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ OK, nie szalałem. Czyli rozumiem, że ULEPSZENIE do 3,5 tys.
    >+ wrzucam w koszty od razu?

    To "dla porządku" oberwiesz pałką, czyli *całym* artykułem 17
    z UoPDoOF:

    ++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków
    poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub
    modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te
    powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia
    środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania,
    zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą
    ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.
    ----

    U ciebie sprawa jest ewidentna.
    Natomiast jeśli masz *kilka* ulepszeń - to bądź mądry
    i pisz wiersze, czy ważniejsze jest "jednostkowa cena
    nabycia" czy "suma wydatków...w roku podatkowym".

    >+ Sorry za mało ambitny problem, ale zawsze unikałem ST jak ognia.

    No to czas nadrobić zaległości :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-06-25 08:05:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 24 Jun 2003, BaLab wrote:
    > [...]
    >
    > To "dla porządku" oberwiesz pałką, czyli *całym* artykułem 17
    > z UoPDoOF:

    Dziękuję :-).

    > No to czas nadrobić zaległości :)

    Zacząłem od lektury art. 21 i kolejnych mutacji a, b itd. ustawy o VAT.

    Pozdrawiam,
    BaLab