  • 1. Data: 2005-01-17 11:19:04
    Temat: podatek od nieruchmości - wspówłasność
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    witam
    czy każdy ze współwłaścicieli ma obowiązek składać deklarację? bo mi to z
    ustawy wprost nie wynika?

    ha.

  • 2. Data: 2005-01-18 00:24:25
    Temat: Re: podatek od nieruchmości - wspówłasność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2005, hanna wrote:

    >+ witam
    >+ czy każdy ze współwłaścicieli ma obowiązek składać deklarację? bo mi to z
    >+ ustawy wprost nie wynika?

    ...kto jest podatnikiem ?
    Nie żartuję - to jest podstawa.
    Jeśli masz np. S.C., to dla *dochodowego* podatnikiem są "właściciele",
    więc deklaracje składają "każdy swoją".
    Ale dla VAT podatnikiem jest S.C. właśnie - to i deklarację składa
    S.C.
    Powiedz kto jest podatnikiem :) (powinno być w ustawie coś w stylu
    "podatnikami są...")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-18 09:42:04
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Powiedz kto jest podatnikiem :) (powinno być w ustawie coś w stylu
    > "podatnikami są...")
    ----------------------
    ...właściciele etc..

    tak, to wiem, jeno rzecz w tym, że strony sie umówiły, że płaci tylko jeden
    współ-, odpowiedzialność jest solidarna - zakładając, że obowiązek został
    spełniony,
    czy osoby które nie uiszczają podatku muszą składać pustą deklarację?
    wczoraj minął termin, więc z ostrożności procesowej [in spe;-)] uznałam, że
    każdy składa + jeden płaci - ale wewnętrznie się z tym nie zgadzam.

    pozdr. hanka

  • 4. Data: 2005-01-18 09:55:46
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    hanna wrote:

> [...]
    >
    > tak, to wiem, jeno rzecz w tym, że strony sie umówiły, że płaci tylko
    > jeden współ-, odpowiedzialność jest solidarna - zakładając, że obowiązek

    Ale uparta jestes...
    wlasciciele sa podatkikiem i SOLIDARNIE odpowiadaja za zaplate podatku.

    Jak wlasciciele umowia sie pomiedzy soba to ICH sprawa.

> [...]
    > wczoraj minął termin, więc z ostrożności procesowej [in spe;-)] uznałam,
    > że każdy składa + jeden płaci - ale wewnętrznie się z tym nie zgadzam.

    Jak to "nie uiszczaja"... uiszczajaja, za posrednictwem owego jednego.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-18 11:30:59
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale uparta jestes...
    > wlasciciele sa podatkikiem i SOLIDARNIE odpowiadaja za zaplate podatku.
    >
    > Jak wlasciciele umowia sie pomiedzy soba to ICH sprawa.

    ach no,

    [co do upartości - bez_komentarza ;-)]

    rzecz jest inna tutaj, chodzi o to, iz w deklaracji zaznacza sie ze to
    wspolwlasnosc,
    i wymienia sie innych wlascicieli, wiec skoro
    urzad ma: 1. dane o wlascicielach 2. zaplacony podatek
    to nie ma sensu w skladaniu deklaracji przez wszystkich o!