1. Data: 2005-01-17 12:00:55
Temat:Sprawozdanie GUS Z-06
Od:"monia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze...
Byłam tydzień na chorobowym, dziś wróciłam i zastałam na biurku tonę
poczty.. pośród niej druk GUS Z-06 znaczy Sprawozdanie o pracujących, itd.
do wypełnienia.
Tia... żeby było piękniej, to każą to sobie do jutra wysłać.
Za chiny nie dam rady, mam milion innych, priorytetowych spraw.
Pytanie do Was - Czy wypełnienie i odesłanie tego druku jest obowiązkowe?
Jeśli wyślę z opóźnieniem, bądź nie wyślę wcale, czy grożą mi z tego tytułu
jakieś sankcje ?
Pytam, bo koleżanka z innej firmy w ogóle tego nie dostała, tym samym tego
nie wyśle.. zastanawiam się czy ja mogę to sobie odłożyć na później, aż
znajdę wolną chwilę...
Z góry dziękuję za odpowiedzi, dobrze by było jakbyście wskazali ewentualnie
podstawę prawną.
Pozdrawiam serdecznie, Monia.

2. Data: 2005-01-17 12:21:58
Temat:Re: Sprawozdanie GUS Z-06
Od:du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/17/2005 1:00 PM, Użytkownik monia napisał:
> [...]
> Za chiny nie dam rady, mam milion innych, priorytetowych spraw.
> Pytanie do Was - Czy wypełnienie i odesłanie tego druku jest obowiązkowe?

Skoro przysłali to pewnie masz obowiązek sporządzania.

> Jeśli wyślę z opóźnieniem, bądź nie wyślę wcale, czy grożą mi z tego tytułu
> jakieś sankcje ?

Tak, jednakże GUS nie podchodzi do sprawy aż tak rygorystycznie jak
fiskus, jeżeli zdarzy się dzień lub dwa opóźnienia to myślę, że tragedii
nie będzie. Najlepiej skontaktuj się z osobą odpowiedzialną w Gus za to
sprawozdanie (na druku powinna być pieczątka z nazwiskiem tej osoby i
nr. telefonu) wyjaśnij grzecznie co i jak, ładnie się uśmiechnij,
obiecaj, że na pewno jutro itd...

> Pytam, bo koleżanka z innej firmy w ogóle tego nie dostała, tym samym tego
> nie wyśle..

To nic nie znaczy, tamta firma może nie mieć obowiązku
sporządzania...albo sprawozdanie gdzieś zaginęło po drodze i za kilka
dni będzie telefon ponaglający z GUS.

> zastanawiam się czy ja mogę to sobie odłożyć na później, aż
> znajdę wolną chwilę...

Znając realia roboty w księgowości obawiam się, że ta chwila może nigdy
nie nadejść...

> Z góry dziękuję za odpowiedzi, dobrze by było jakbyście wskazali ewentualnie
> podstawę prawną.

Podstawą jest ustawa o statystyce państwowej czy jakoś tak.

--
gefragt