  • Data: 2004-04-19 16:43:29
    Temat: Re: podatek od spadku...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Apr 2004, wia wrote:

    >+ Zmarła moja mama. Muszę zapłacić podatek od spadku. Czy mogę kwotę wolną od
    >+ podatku powiększyć o koszty pogrzebu, ewentualnie o koszt pomnika ?

    Może np. Slayerowi będzie się chciało potwierdzić (ja tam specem
    podatkowym nie jestem) ale ponieważ pamiętałem charakterystyczne
    sformułowanie to odszukałem i zacytuję:
    +++
    3. Do długów i ciężarów zalicza się również [...] koszty pogrzebu
    spadkodawcy, łącznie z nagrobkiem, w takim zakresie, w jakim koszty
    te odpowiadają zwyczajom przyjętym w danym środowisku, wynagrodzenie
    wykonawcy testamentu, obowiązki wykonania zapisów [...]
    ---

    ...a długi się potrąca od spadku :)
    Przeczytaj sobie całość, to jest w ustawie o podatku od spadków
    i darowizn artykuł 7.

    pozdrowienia, Gotfryd