    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek w odszkodowaniu autok
    Date: Wed, 20 Jun 2007 17:18:47 +0200

    Dnia 20-06-2007 o 17:02:33 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jak to jest czemu ja musze zap?aciae podatek VAT za mechanika który
    > wystawi?
    > mi rachunek za naprawy.
    > PZU pokry?o kwot? tylko netto jemu a on mi wystawi? + 22% VAT. Samochód
    > jest
    > w leasingu na moj? firm? i jest ubezpieczony. Czy to jest zgodne z
    > przepisami? Od kiedy to w Polsce Nabywca p?aci podatek za Sprzedaj?cego.
    > Dziwne jest to dla mnie.

    Abstrachując(hując? ;) ) od meritum(AFAIK tak właśnie jest że dostajesz z
    ubezpieczalni tylko netto,
    taka ubezpieczeniowa zagwozdka - ale to tylko ze słyszenia znam sprawę),
    od zawsze tak jest na całym świecie że nabywca płaci, może nie
    bezpośrednio, ale jednak za sprzedającego.
    Przecież ja nikomu nic bym nie sprzedał gdyby mi na podatki nie zapłacił
    tyle,
    zeby to co zostanie mnie satysfakcjonowało :)