  • 1. Data: 2007-04-09 19:14:54
    Temat: podpis i pieczątka na fakturze
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Witam.

    Czy konieczne jest opieczętowywanie i podpisywanie faktur VAT?
    Czy może sam wydruk z drukarki wystarczy?

    Pozdrawim
    Gośka

    Cybernet WMW
    32-080 Zabierzow, ul. Krakowska 172
    tel. 012 397 52 00 (VoIP), 012 285 25 70
    fax: 012 397 52 01 (Fax2Mail), 012 285 41 01
    www.cybernetwmw.pl

  • 2. Data: 2007-04-09 20:00:31
    Temat: Re: podpis i pieczątka na fakturze
    Od: t...@p...fm

    On 9 Kwi, 21:14, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Czy konieczne jest opieczętowywanie i podpisywanie faktur VAT?
    > Czy może sam wydruk z drukarki wystarczy?
    >
    > Pozdrawim
    > Gośka

    nie ma takiego obowiązku.
    faktura moze byc bez pieczatki i podpisu

    pozdrawiam
    tomek

  • 3. Data: 2007-04-09 20:04:35
    Temat: Re: podpis i piecz?tka na fakturze
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 9 Apr 2007 21:14:54 +0200, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:

    >Czy konieczne jest opieczętowywanie i podpisywanie faktur VAT?
    >Czy może sam wydruk z drukarki wystarczy?
    Ja podpisuje aby miec pewnosc ze dokument przeszedl przez moje rece. A
    pieczatki nie mam.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2007-04-09 20:11:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-04-2007 o 21:14:54 Wasyl <w...@o...pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Czy konieczne jest opiecz?towywanie i podpisywanie faktur VAT?
    > Czy mo?e sam wydruk z drukarki wystarczy?

    Wystarczy, aczkolwiek podpisanie może meć walory praktyczne/dowodowe

  • 5. Data: 2007-04-09 20:15:20
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tqi81zzeipkhj4@unk...
    > Dnia 09-04-2007 o 21:14:54 Wasyl <w...@o...pl> napisał(a):
    > Wystarczy, aczkolwiek podpisanie może meć walory praktyczne/dowodowe

    Podepnę się bo też jestem WISPEM ;-)
    Czy w takim razie mogę wysłać mailem na konta moich abonentów faktury w
    postaci pliku PDF tak by Ci mogli sobie je drukować u siebie?

    Pozdrawiam
    Kow/Ali

  • 6. Data: 2007-04-09 20:29:54
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Użytkownik "Kowal" <l...@p...fm.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w takim razie mogę wysłać mailem na konta moich abonentów faktury w
    > postaci pliku PDF tak by Ci mogli sobie je drukować u siebie?

    Sam sobie odpowiem gdyż opierałem się zawsze na tej
    http://prawo.vagla.pl/node/6726 interpretacji US. Może to nie jest stricte
    odpowiedź na pytanie postawione przez autora wątku, ale myślę że ta lektura
    mu się przyda.

    Pozdrawiam
    Kow/Ali

  • 7. Data: 2007-04-09 21:07:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-04-2007 o 22:15:20 Kowal <l...@p...fm.fm> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>

    > Podepn? si? bo te? jestem WISPEM ;-)
    > Czy w takim razie mog? wys?aae mailem na konta moich abonentów faktury w
    > postaci pliku PDF tak by Ci mogli sobie je drukowaae u siebie?

    Możesz ale to nie są faktury tylko dane do faktur.
    Oczywiście to żenado-dziecinada jak 90% podatkologii
    ale tak jest.

  • 8. Data: 2007-04-09 21:27:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-04-2007 o 22:29:54 Kowal <l...@p...fm.fm> napisał(a):

    > U?ytkownik "Kowal" <l...@p...fm.fm> napisa? w wiadomo?ci

    > Sam sobie odpowiem gdy? opiera?em si? zawsze na tej
    > http://prawo.vagla.pl/node/6726 interpretacji US. Mo?e to nie jest
    > stricte
    > odpowied 1/4 na pytanie postawione przez autora w?tku, ale my?l? ?e ta
    > lektura
    > mu si? przyda.

    To jest mocno naciągane. W końcu na drukarkę faktura też idzie kabelkami.
    Więc kto drukuje nie ma znaczenia - ważne żeby finalne papierki były takie
    same.
    No ale mamy takie prawo i takich posłów/urzędasów/etc i trzeba z tym żyć :)

  • 9. Data: 2007-04-09 22:53:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 9 kwietnia 2007 21:14
    (autor Wasyl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <eve3bu$7dk$1@node4.news.atman.pl>):

    > Czy konieczne jest opieczętowywanie

    Nie.

    > i podpisywanie faktur VAT?

    Zazwyczaj nie.

    > Czy może sam wydruk z drukarki wystarczy?

    często tak.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 10. Data: 2007-04-10 07:07:45
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witam.
    >
    > Czy konieczne jest opieczętowywanie i podpisywanie faktur VAT?
    > Czy może sam wydruk z drukarki wystarczy?

    Kiedyś ten temat był już poruszany i, jak pamiętam, akceptację dyskutantów
    na grupie zyskała interpretacja, że mimo zmian ustawowych, faktury gotówkowe
    wręczane klientowi "do ręki" w momencie zapłaty mogą być bez pieczątki i
    podpisów, natomiast faktury przelewowe lub z opóźnionym terminem płatności,
    dla celów dowodowych (przy dochodzeniu należności), powinny być jednak
    opieczętowane i podpisane wraz z kopią przez wystawcę i odbiorcę. Mimo, że
    przepisy tego nie wymagają. Jak widzę z praktyki chyba nikt nie przesyła
    elektronicznie do klienta faktury _przed wpłatą_ należności - co najwyżej
    fakturę pro forma.
    WSm