  • 1. Data: 2005-10-15 10:33:36
    Temat: podpisy na deklaracji
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    witam

    mam DG+VAT+KPiR
    i dotychczas ksiegowosc prowadzil mi Doradca Podatkowy i on podpisywal
    deklaracje vat, pit etc

    stalo sie tak ze ponoc zgodnie z orzeczeniem NSA II GSK 196/05 z
    dn.03-09-2005 deklaracje musi podpisywac podatnik i ja mam pytanie czy ja
    moge notarialnie upowaznic mojego doradce do pospisywania deklaracji?/

    dodam ze dojazdy do biura 20 i 25 zeby podpisac deklaracje nie sa czesto
    mozliwe gdyz podrozuje duzo po kraju

  • 2. Data: 2005-10-15 11:06:26
    Temat: Re: podpisy na deklaracji
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "new one" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moge notarialnie upowaznic mojego doradce do pospisywania deklaracji?/
    >
    > dodam ze dojazdy do biura 20 i 25 zeby podpisac deklaracje nie sa czesto

    niestety, upowaznienie nic nie pomoze.
    Tak naprawde to chodzi o PIT5 lub 5L gdzie w polu na podpis jest "podpis
    podatnika" na iinych pitach
    jest "podpis podatnika lub osoby upowaznionej".
    Dodatkowo pojawil sie jeszcze problem oswiadczenia woli
    o podaniu prawdy w pitach i poddaniu sie egzekucji w razie zlego
    wypelnienia - a to moze podpisac podobno tylko
    podatnik.

    dogadaj sie z ksiegowa zeby naraz miala przygotowane wszysktie pity, ja mam
    tak ze przed 20. wpadam do biura i podpisuje PIT5L i VAT7,
    pit 4 podpisuje mi ksiegowa.

    pzdr
    pit,

  • 3. Data: 2005-10-15 11:08:40
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    pit. <petero2@o2_spam_.pl> wrote:
    > dogadaj sie z ksiegowa zeby naraz miala przygotowane wszysktie pity, ja mam
    > tak ze przed 20. wpadam do biura i podpisuje PIT5L i VAT7,
    > pit 4 podpisuje mi ksiegowa.

    Albo - jeśli ufasz księgowej - podpisz jej z 10 PITów in blanco.

    P.

  • 4. Data: 2005-10-15 11:20:40
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:

    > Albo - je?li ufasz ksi?gowej - podpisz jej z 10 PIT?w in blanco.

    Tylko, ze chyba wiekszosc ksiegowych drukuje cale deklaracje na czystych
    kartkach, a podpisy na takich to juz nie tak fajnie rozdawac...

    a.

  • 5. Data: 2005-10-15 13:00:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wemif <w...@a...pl> wrote:
    > Tylko, ze chyba wiekszosc ksiegowych drukuje cale deklaracje na czystych
    > kartkach, a podpisy na takich to juz nie tak fajnie rozdawac...

    No, moja akurat drukuje na formularzu z US, więc mogę tak zrobić.

    P.

  • 6. Data: 2005-10-16 18:37:43
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    A ja mam kilka urzedu i co ciekawe.
    Te ktore sa na zadupiach chca podpisow podatnika a te w duzych miastach nie.