  • 11. Data: 2009-11-16 10:04:53
    Temat: Re: pożyczka dla kuzynki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 10:43:02 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Inaczej grupa straciłaby sens ;), do tego nie wiem, czy miał być
    > Katon (i który) czy "kat" ;)

    Oczywiście Starszy - ten od przypominania o Kartaginie.

    > Jak się potknę o opis takiego wyroku, to spróbuję zweryfikować
    > jak "trik" obchodzi ten problem - ale jakoś obchodzi :)

    Przypuszczam, że wpłata bez ścisłego (lub poprawnego) określenia tytułu
    wpłaty.

  • 12. Data: 2009-11-16 13:37:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Zdaniem fiskusa nie wystarczy.
    > Traktuje odsetki "o wartości rynkowej" jako otrzymane bezpłatne
    > świadczenie (nie darowiznę).

    Znaczy co - jednak kupowac weksle? Nawet zamiast pozyczki dla ciotki w
    kwocie ponizej progu?

    MJ

  • 13. Data: 2009-11-16 20:11:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Nov 2009, Michal Jankowski wrote:

    > Znaczy co - jednak kupowac weksle? Nawet zamiast pozyczki dla ciotki w
    > kwocie ponizej progu?

    IMVHO kwota odsetek będzie na tyle niska, że można sobie "odpuścić".
    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Ale przy 700 zł na kilka miesięcy ja bym się nie wysilał.

    pzdr, Gotfryd