  • 1. Data: 2004-11-27 19:05:03
    Temat: praca a tu ciagle malo i malo:)
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    No właśnie
    Pracuję ale uważam że taki dochód mi nie wystarcza na bieżące potrzeby dlatego:
    Chciałbym rozpocząć dodatkową formę zarobkowania - DG -KPiR zasady ogólne
    tylko mam problem czy moje obecne dochody które otrzymuje będą łączyły się z
    tamtymi z działalności - mam tu na myśli kwote 43800zł w 2005r po
    przekroczeniu której trzeba płacić Vat po przekroczeniu której trzeba płacić
    VAT Jeżeli w rachubę wchodzi tylko działalność to mógłbym być pewien że takiej
    kwoty nie przekroczę ale jeżeli sumuję się dochody z etatu i z działalności to
    płacić bym musiał
    proszę o info
    jas

  • 2. Data: 2004-11-27 21:58:46
    Temat: Re: praca a tu ciagle malo i malo:)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, jas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przekroczeniu której trzeba płacić Vat po przekroczeniu której trzeba płacić

    ...nie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-27 22:00:37
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    takiej
    > kwoty nie przekroczę ale jeżeli sumuję się dochody z etatu i z

    Ustawa o VAT

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10 000 euro. Do wartości
    sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    2. Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej
    dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a
    także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są
    zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych podlegających amortyzacji.

    Przychody ze stosunku pracy i umow cywilnoprawnych nie beda sie laczyly do
    limitu VAT z przychodami z dzialalnosci. Swoja droga to czemu sie tak ludzie
    boja VAT`u???

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 4. Data: 2004-11-29 13:12:47
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Sat, 27 Nov 2004 23:00:37 +0100 "Plissken" <p...@w...pl>
    pisze:

    > Swoja droga to czemu sie tak ludzie boja VAT`u???

    Bo w wielu przypadkach zero korzyści a o wiele więcej papierów, obowiązków,
    terminów, ustaw i rozporządzeń do czytania itd.

    pozdrawiam
    Piotr A. Dybczyński