  • 11. Data: 2004-11-06 15:01:18
    Temat: Re: pracownik a choroba
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    szauek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Pracownik wzial i poszedl sobie na zwolnienie chorobowe. OK.
    >... tylko zamiast lezec w lozeczku, jezdzi sobie spokojnie po >miescie...
    >...zalatwia swoje sprawy tu i owdzie
    >W weekend ma zjazd na uczelni (jest studentem) i na zajecia ma zamiar >isc.
    >Wcale sie z tym nie kryje co dziwne. Mowi ze musi, bo jak nie pojdzie
    >to hohoho mu zrobia
    >Powiedzcie jak sie do tego odniesc.
    >ale teraz to sie zastanawiam jak to potraktowac...

    Rozumiem, że z grupą podatki wiąże się temat składek chorobowych...

    >Aha, to jego pierwsza praca.
    Znaczy się młody? A mentalność z poprzedniej epoki...

    To kwestia odpowiedzi na takie pytania:
    Niezastąpiony? Dużo w niego firma zainwestowała? Syn znajomych? :)
    Odpowiedzi "Nie" -> zwolnić.
    (Ciekawe, czy dałoby się wygrać proces cywilny o zwrot wypłaty
    chorobowego z ustawowymi odsetkami. No i jeżeli lewe zwolnienie to
    udupić wystawcę.)

    Czy nie mógł po prostu wziąć urlopu?
    Na przyszłość: obniżyć pensję/prmię, zmniejszyć etat, "uelastycznić"
    czas pracy aby miał co jakić czas dzień wolny, nagrywać rozmowy z
    jego szczerymi wyznaniami.

    A tak OT (albo raczej wprost przeciwnie): Można obliczyć o ile
    musiałaby wzrosnąć składka chorobowego aby wypłaty z ZUS (zwłaszcza
    za krótkie choroby) były samofinansujące.
    Byłaby zgoda na płacenie? Wtedy pracodawca płaci za 0 dni choroby,
    pozostaje mu problem z absencją. Wiem, wiem: ci staranniej dobierający
    pracowników byliby w plecy, oszukiwani do przodu. Ale sam słyszałem
    w TV jakiś rok, może 2 temu panią z ZUS, że ZUS radzi sobie lepiej niż
    pracodawcy w ściganiu takich kanciarzy. To niech ściga.
    --
    Arek (wbrew pozorom, pracownik)

  • 12. Data: 2004-11-06 22:14:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Nov 2004, Arek wrote:
    [...]
    >+ pracowników byliby w plecy, oszukiwani do przodu. Ale sam słyszałem
    >+ w TV jakiś rok, może 2 temu panią z ZUS, że ZUS radzi sobie lepiej niż
    >+ pracodawcy w ściganiu takich kanciarzy.

    No nie dziwota.
    ZUS ma w ręku *narzędzia* !
    A mała firma nie może zrobić NIC - nawet żeby posłać "społecznego
    kontrolera" to trzeba mieć iluś-tam pracowników i pewnikiem jeszcze
    trochę warunków spełnić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-11-07 23:07:09
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Rozumiem, że z grupą podatki wiąże się temat składek chorobowych...
    niestety tak.

    > Znaczy się młody? A mentalność z poprzedniej epoki...
    on OK. ale jego tatus to nadal prezes GS. Nalecialosci chlopak ma.

    > To kwestia odpowiedzi na takie pytania:
    > Niezastąpiony?
    - hmm. NIE
    > Dużo w niego firma zainwestowała?
    - NIE, ale nie obylo sie bez inwestycji, tym bardziej ze nic nie umial
    > Syn znajomych? :)
    TAK. Dlatego sie tak patyczkuje.

    > Czy nie mógł po prostu wziąć urlopu?
    Mogl.

    > Na przyszłość: obniżyć pensję/prmię, zmniejszyć etat, "uelastycznić"
    > czas pracy aby miał co jakić czas dzień wolny, nagrywać rozmowy z
    > jego szczerymi wyznaniami.
    Tak. i w tym kierunku podaze. Nie ma innego wyjscia. Nagrywac nie bede:)

    > Arek (wbrew pozorom, pracownik)
    czas to zmienic:)

    szauek

  • 14. Data: 2004-11-09 15:58:01
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cmffnm$1lb9$1@news.mm.pl>,
    "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> wrote:

    > Witam!
    > Pracownik wzial i poszedl sobie na zwolnienie chorobowe. OK.
    [...]
    > Powiedzcie jak sie do tego odniesc. Zawsze byl traktowany bardzo uczciwie,
    > jesli musial gdzies wyjsc na pare godzin nigdy nie bylo problemu,
    > ale teraz to sie zastanawiam jak to potraktowac...

    Normalnie. Z pracownikiem jak z dzieckiem - muszą być jasno określone
    granice. MSZ należy delikwentowi wyjaśnić, kto płaci za takie
    zwolnienie, i uświadomić, że uczciwe traktowanie działa albo w obie
    strony, albo w żadną.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2004-11-09 16:05:37
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 8 Nov 2004 00:07:09 +0100, w <cmm9j0$jlg$1@news.mm.pl>, "szauek"
    <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał(-a):

    > Tak. i w tym kierunku podaze. Nie ma innego wyjscia. Nagrywac nie bede:)

    A nie prościej pójść z prawnikiem na uczelnię i wręczyć mu przy świadku
    dyscyplinarkę? Ale może tak można tylko w USA? :)