  • 11. Data: 2007-01-29 09:18:34
    Temat: Re: problem z rejestracj? firmowych pomocniczych rachunków bankowych w urzedzie skarbowym
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-01-2007 o 09:52:10 <s...@o...pl> napisał(a):

    > dodatkowy absurd: kiedy rejestrowałem DG urzędniczki chciały od razu
    > podania
    > im jednego rachunku głównego ("zwrotowego"), pod rygorem nie przyjęcia
    > NIP-1
    > czyli pod rygorem 100% uniemożliwienia mi legalnej działalności
    > gospodarczej.
    > domyślam się, że istnieje na to podstawa prawna (na co wskazuje wygląd
    > NIP-1)
    >
    > Moim zdaniem to nielogiczne.

    Jeszcze lepiej - wyobrax sobie że nie masz jeszcze NIPu albo rejestrujesz
    spółkę.
    W jaki sposób założysz wtedy konto gospodarcze?

    pozdr

    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%

    Zostaje Ci może ->40%<-, moze ->30%<-, a może ->20%<- jeśli się
    "postarasz".

    Spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ MOJE PIENIĄDZE??

    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 12. Data: 2007-01-29 09:26:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, s...@o...pl wrote:

    > dodatkowy absurd: kiedy rejestrowałem DG urzędniczki chciały od razu podania
    > im jednego rachunku głównego ("zwrotowego"), pod rygorem nie przyjęcia NIP-1

    Np. ja rachunki gospodarcze zakładałem po rozpoczęciu DG.

    > Moim zdaniem to nielogiczne.

    Ależ oczywiście.

    > Jeśli nawet przedsiębiorca powinien mieć rachunek firmowy

    Nie każdy i nie zawsze musi :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-01-29 11:22:04
    Od: s...@o...pl

    > Np. ja rachunki gospodarcze zakładałem po rozpoczęciu DG.

    Ja też w końcu postawiłem na swoim, ale musiałem trochę powalczyć. Napisałem
    pisemną prośbę do naczelnika urzędu skarbowego o odroczenie terminu podania
    nr rachunku firmowego o 6 tygodni (wiadomo, bank internetowy nowoczesność
    plus błyskawiczność :P , wiedziałem, że krótszy termin jest nierealny) no i
    jakoś mi przyjęli to podanie. Nie wiedzieli czy kasować znaczek skarbowy
    ani czy ma to przyjąć sala operacyjna czy kancelaria. W ogóle byli zdziwieni,
    jak ja śmiem o coś takiego prosić. Ale przyjęli pismo no i wtedy uznali, że
    mogą łaskawie zaakceptować NIP-1 oraz VAT-R

    pozdr
    Aleksander

  • 14. Data: 2007-01-29 19:38:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, s...@o...pl wrote:

    > Ja też w końcu postawiłem na swoim, ale musiałem trochę powalczyć. Napisałem
    > pisemną prośbę do naczelnika urzędu skarbowego o odroczenie terminu podania
    > nr rachunku firmowego o 6 tygodni

    :O
    Nie no... po prawdzie kilka lat temu to było, ale po prostu założyłem DG
    i złożyłem NIP-1, tyle.
    Założyłem konta - i już nie pamiętam czy chcieli jeszcze raz NIP-1 czy
    łyknęli sam NIP-B (zdaje się ze wtedy na NIP-1 nie było w ogóle miejsca
    na rachunki)
    W archiwach powinna być dyskusja czy można przyjąć sam załącznik bez
    formularza :)
    BTW: ostatnio złożyłem załącznik bez formularza - z informacją że to
    załącznik z wiadomego powodu "opóźniony" :) (potwierdzenie rejestracyjne
    z GUS). Na razie cisza ;), nikt się o kolejny formularz nie upomina :)

    > (wiadomo, bank internetowy nowoczesność
    > plus błyskawiczność :P

    Ależ... oczywiście! 3 tygodnie i (rachunek) jest :)

    > ani czy ma to przyjąć sala operacyjna czy kancelaria. W ogóle byli zdziwieni,
    > jak ja śmiem o coś takiego prosić.

    Hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-01-29 19:42:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-01-2007 o 20:38:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ależ... oczywiście! 3 tygodnie i (rachunek) jest :)

    To gdzie Wy zakładacie te rachunki? Ja mam w dwóch bankach i w jednym
    kląłem
    bo ponad 30 min wszytsko trwało :)

    pozdr

    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ

  • 16. Data: 2007-01-29 21:13:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, t wrote:

    > To gdzie Wy zakładacie te rachunki?

    "....liście" :)
    W banku internetowym drogą korespondencyjną.

    pzdr, Gotfryd