  • 1. Data: 2005-09-16 15:21:06
    Temat: prowadzenie małej firmy (podatki , zus... itp) - książka
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Czy jest jakaś książka (oprócz "Jednoosobowa firma") omawiająca tematy :
    - prowadzenia kpir
    - podstawy rejestrow vat
    - deklaracje podatkowe
    - rozliczenia z zus
    - itp. tematy związane z prowadzeniem małej firmy...

    Chodzi o coś prostego, żebym "załapał temat" - resztę mogę doczytać w
    ustawach i internecie...

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 2. Data: 2005-09-17 16:50:49
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Tałajczyk napisał:

> [...]
    > - itp. tematy związane z prowadzeniem małej firmy...
    >
    > Chodzi o coś prostego, żebym "załapał temat" - resztę mogę doczytać w

    i ja proponuje ustawy i ten internet

    do tego wypisac watpliwosci na kartce i udac sie do najblizszego biura
    rachunkowego

  • 3. Data: 2005-09-17 17:44:59
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gonia wrote:

    > i ja proponuje ustawy i ten internet
    >
    > do tego wypisac watpliwosci na kartce i udac sie do najblizszego biura
    > rachunkowego

    To to kazdy moze polecic ;P

    Ja np. wole ksiazki, bo mozna sobie siasc w wannie i sie doksztalcic,
    wszystko zebrane, takie ABC byloby milo widziane. Jak ja sie kiedys
    pytalem to tez nikt nie umial nic sensownego polecic... :(

    --
    A Lot Like Love - komedia romantyczna :) ....... http://tiny.pl/qj5b
    ________________

  • 4. Data: 2005-09-17 18:32:22
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    Witam!

    polecam ABC small bussines www.sklep.infor.pl

    - pozdrawiam KP

  • 5. Data: 2005-09-17 21:00:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Sep 2005, mariposa doux wrote:

    > To to kazdy moze polecic ;P

    ...kiedy trudno się z Gonią nie zgodzić :[

    > Ja np. wole ksiazki, bo mozna sobie siasc w wannie i sie doksztalcic,
    > wszystko zebrane, takie ABC byloby milo widziane. Jak ja sie kiedys
    > pytalem to tez nikt nie umial nic sensownego polecic... :(

    No i przedstawiasz dowód że Gonia dobrze gada: mimo upływu
    czasu (i nabranego doświadczenia) sam TEŻ nic nie polecasz :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-18 05:41:58
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja np. wole ksiazki, bo mozna sobie siasc w wannie i sie doksztalcic,
    > wszystko zebrane, takie ABC byloby milo widziane.

    Ja jak wchodze do wannny to mysle jak biznes dalej poprowadzic a nie
    zastanawiam sie, aż woda wystygnie, w jakiej rubryce wpisac bilet kolejowy z
    delegacji.

    vertret

  • 7. Data: 2005-09-18 09:17:22
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > wszystko zebrane, takie ABC byloby milo widziane. Jak ja sie kiedys
    > pytalem to tez nikt nie umial nic sensownego polecic... :(

    po 1 takiego ABC nie znajdziesz nigdzie, bo to bylby zaden interes dla
    wydawcy;>
    po 2 takie poradniki pisza zazwyczaj ludzie, ktorzy opowiadaja o tym, co
    przeczytali w ustawach i rozporzadzeniach ( oby jak najwiecej na tej
    podsatwie pisali) i w innych ksiazkach, ktore niekoniecznie opowiadaly o
    obowiazujacej wersji danej ustawy
    po 3 uwierz mi na slowo, ze trudno w tej chwili nawet polecic dobry
    leksykon, ktoregokolwiek podatku, bo jest to albo przepisywanie ustawy,
    albo belkot

    jezeli koniecznie upierasz sie ze przy lekturze, to polecam lexa
    np.LexPolonica, cale mnostwo orzeczen i wyjasnien zarowno urzedow
    skarbowych ( ktore i tak w Twojej konkretnej sprawie do niczego sie nie
    przydadza;> ) jak i Ministra Finansow

    a w najgorszym razie pozostaja kursy doskonalenia zawodowego:D:P

  • 8. Data: 2005-09-18 09:44:34
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gonia wrote:

    > jezeli koniecznie upierasz sie ze przy lekturze,

    Nie nie nie, nauczylem sie juz, ze do tego nie nie nie ;) Ksiazke biore
    do wiedzy, ktora sie nie zmienia z ustawy na ustawe, do jakichs scislych
    rzeczy, jak programowanie, technologie, nawet te najnowsze ;) One sie
    tak ni zmieniaja jak nasze prawo podatkowe - ze raz jest tak, a raz na
    abarot calkiem i tez dobrze ;)