  • 1. Data: 2004-05-17 12:38:59
    Temat: prowizje bankowe
    Od: gapa<t...@i...pl>

    Czy prowizje bankowe (za przelewy, prowadzenie konta, wpłaty gotówki
    itd.) są kosztami finansowymi ?? bo, że odsetki to wiem...(potrzebne
    do wyodrebnienia w kosztach ogółem przy KPiR)
    pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-17 12:47:13
    Temat: Re: prowizje bankowe
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c8abp3$t78$1@fargo.cgs.pl>, gapa wrote:
    > Czy prowizje bankowe (za przelewy, prowadzenie konta, wpłaty gotówki
    > itd.) są kosztami finansowymi ?? bo, że odsetki to wiem...(potrzebne
    > do wyodrebnienia w kosztach ogółem przy KPiR)

    Jeśli jesteś w stanie wykazać, że powstały w związku z osiągniętym
    przychodem - oczywiście. W praktyce nie wierzę, żeby ktoś dłubał w tym, czy
    3 zł za kartę co miesiąc było uzasadnione, natomiast mi prowizje za
    przelewy międzynarodowe (150-200 zł) kazali przypisać do konkretnych faktur.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-05-17 12:58:53
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c8abp3$t78$1@fargo.cgs.pl>, gapa wrote:
    > Czy prowizje bankowe (za przelewy, prowadzenie konta, wp?aty gotówki
    > itd.) s? kosztami finansowymi ?

    Oczywiscie. (Pomijam jakies specjalne przypadki).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-05-17 13:04:34
    Od: gapa<t...@i...pl>

    To zapytam jeszcze raz, bo nie wiem czy wyraziłam się jasno. Nie
    chodzi mi o to czy prowizje bankowe są w ogóle kosztem, tylko czy są
    zaliczane do kosztów finansowych czy może do usług obcych (obsługa
    konta)
    dzieki

  • 5. Data: 2004-05-17 13:09:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik gapa napisał:

> [...]
    > chodzi mi o to czy prowizje bankowe są w ogóle kosztem, tylko czy są
    > zaliczane do kosztów finansowych czy może do usług obcych (obsługa

    Raczej do usług obcych, bo to jest opłata za usługi bankowe - wkonanie
    przelewu, przyjęcie wpłaty czy otwarcie kredytu a nie koszt kapitału.

    Ja mam to w PK jako usługi obce.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-05-17 14:54:59
    Od: "Jacek Cywiński" <a...@p...pl>

    > gotówki

    konto 462 np. usługi bankowe.

    czyli w '4' księgujesz jako usługa obca

    ale już odsetki (ujemne) księgujesz jako koszty finanswoe na '7'

    pozdr.