  • 11. Data: 2010-09-20 15:50:55
    Temat: Re: przejęcie firmy jak ją sprawdzić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zuzanna" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c1afa7eb-6b6c-4329-95bb-a623830babc6@y31g2000vb
    t.googlegroups.com...

    Jaka jest forma organizacyjna przedsiębiorstwa, które zamierzasz nabyć:
    - spółka prawa handlowego,
    - spółka cywilna,
    - indywidualnie prowadzona działaność gospodarcza osoby fizycznej;
    i co ma być przedmiotem nabycia:
    - składniki majątkowe ruchome i nieruchomości,
    - prawa do znaku towarowego itp (prawo własności przemysłowej),
    - zobowiązania i wierzytelności,
    - przejęcie pracowników?

    Bez określenia tych aspektów, to nikt nie jest w stanie nic mądrego
    napsiać, bo trzebaby było strzelić pracę magisterską.

  • 12. Data: 2010-09-20 15:52:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > I wypadałoby przed zakupem przedsiębiorstwa zapytać się dostawców i
    > klientów dotychczasowego przedsiębiorcy, czy zechcą i jeżeli tak, to na
    > jakich warunkach, współpracować z nową firmą.

    Jak to przykładowo spółka z oo i pytający przez zakup rozumie zakup
    udziałów, to niby co do powiedzenia mieliby kontahenci? Bez wiedzy, o co
    chodzi (zapytałem w innym miejscu) to nie ma moim zdaniem sensu w ogóle
    dywagować.

  • 13. Data: 2010-09-20 16:03:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-20 17:52, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > udziałów, to niby co do powiedzenia mieliby kontahenci? Bez wiedzy, o co
    > chodzi (zapytałem w innym miejscu) to nie ma moim zdaniem sensu w ogóle

    Czy "przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę fizyczną" nie daje Ci
    czegoś do myślenia?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-09-22 06:11:18
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > A majątek, jak majątek, trzeba się upewnić, że nie jest zajęty, nie wiszą
    > na nim jakies zabezpieczenia, przewłaszczenia itp.

    Wg mnie to niewykonywalne na 100%, nigdy nie uda ci się
    zapytać wszystkich ludzi na świecie czy mają jakąś
    umowę z tą firma podpisaną a której nie znalazłeś w jej
    dokumentach - bo jakoś sie zawieruszyła. Co więcej
    wszyscy krewni byłego przedsiębiorcy mogą mieć cały pakiet
    zawartych, bardzo korzystnych i niezrealizowanych jeszcze umów z
    zapisanymi wysokimi karami umownymi.
    Na pewno po kupnie dowiesz się wszstkiego.

    A może można w umowie kupna zastrzec jakie zobowiązania
    przechodzą na nabywcę a pozostałe pozostają u sprzedającego?