  • 1. Data: 2010-09-15 08:29:55
    Temat: paypal
    Od: molla <m...@g...com>

    Witajcie,
    do tej pory używałam paypala do prywatnych transakcji za zakupy na
    ebay`u. Zdobywam dopiero pierwsze doświadczenia w sprzedaży zagranicę.
    Konto przekształciłam w firmowe, trafiła mi się sprzedaż detaliczna z
    mojego sklepu internetowego do innego kraju. Pan zapłacił mi za towar
    i przesyłkę w zł, przy okazji z salda zeszła opłata za odbiór
    należności, jakiś tam procent kwoty.
    Jak to rozliczać i traktować w KUP, jak koszt bankowy? jak usługa
    pośrednictwa jak allegro?, nigdzie nie doszukałam się informacji, że
    za pobrane prowizje dostanę fakturę. Proszę o oświecenie :)

  • 2. Data: 2010-09-15 09:48:55
    Temat: Re: paypal
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 15.09.2010 10:29, molla pisze:
> [...]
    > pośrednictwa jak allegro?, nigdzie nie doszukałam się informacji, że
    > za pobrane prowizje dostanę fakturę. Proszę o oświecenie :)

    Napiszę jak ja to rozliczam - wszelkie prowizje idą w koszty i na
    fakturę wewnętrzną ze stawką zw. (bo wg mnie jest to import usług
    finansowych).
    No i jeśli transakcja była od razu w PLN, to nie ma zabawy w różnice
    kursowe.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-15 10:07:07
    Od: molla <m...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedź, potrzebuję trochę za rączkę, bo się miotam po
    tym moim koncie na paypalu.
    ja się nad tym dotąd w ogóle nie zastawiałam, ale jak kobyłka u płota,
    trzeba by coś z tym zrobić.
    mam księgową i co mam jej wygrzebać z paypala jakiś raport,
    zestawienie tych prowizji?
    Przeczuwając sprawę różnic na pierwszy raz kazałam sobie zapłacić w
    złotówkach, i tak jest dobrze, nie ma potrzeby kazać sobie płacić w
    innych walutach?
    prowizja jest od transakcji, czy jest jeszcze jakaś dola za
    przewalutowania w złotówki bo konto złotówkowe?
    m.

  • 4. Data: 2010-09-15 12:40:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 15.09.2010 12:07, molla pisze:
> [...]
    > trzeba by coś z tym zrobić.
    > mam księgową i co mam jej wygrzebać z paypala jakiś raport,

    To ona powinna wiedzieć, jeśli nie wie to uciekaj :)
    Osobiście księguję wydruki.

    > Przeczuwając sprawę różnic na pierwszy raz kazałam sobie zapłacić w
    > złotówkach, i tak jest dobrze, nie ma potrzeby kazać sobie płacić w
    > innych walutach?

    Tak jest dobrze, jeśli klienci wiedzą co to PLN.
    Bo jeśli nie wiedzą, to tracisz klientów :)

    > prowizja jest od transakcji, czy jest jeszcze jakaś dola za
    > przewalutowania w złotówki bo konto złotówkowe?

    Tą dolą jest zwykle spread, czyli różnica pomiędzy kursami nabycia i
    sprzedaży. Jeśli jest jeszcze osobna prowizja, to powinna być na wyciągu
    z PayPal.

    --
    Tomek