    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przelewy z konta na konto
    Date: Sat, 13 Aug 2005 21:09:59 +0200

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 18:56, gdy Straight napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Poważnie bać ??? Jak US moze zdefinniowac te przelewy gotówki ?? W moim
    > rocznym PIT'ie nie uwzględnilem tych przychodów. Szczerze mówiać to na
    > początku nie pomyśleliśmy o tym........

    Jak już koledzy powiedzili, teoretycznie powinieneś się bać. Ja Cię jednak
    uspokoję nieco: Jeżeli nikt nie doniesie, to jest spora szansa, że kontroli
    nie będzie i nikt się nie zorientuje. A nawet jak będzie kontrola, to
    niekoniecznie muszą zauważyć (no chyba, że z TEGO powodu przyjdą).

    W każdym razie, na przyszłość nie należy wykonywać dziwnych ruchów przez
    konto firmowe. Od tego jest konto prywatne. Jeżeli kolega ma klasyczną DG
    na PKPiR, to może sobie dowolnie przelewać na konto firmowe i z powrotem.
    Jak przyjdzie kasa od klienta, to on sru na własne, a potem z własnego do
    Ciebie. I odwrotnie podatki.

    Oczywiście w tytule przelewu prywatnego, niech nie pisze że za FV taką a
    taką, ale np. za Usługi Szeksułalne (są nieopodatkowane) i w razie czego
    wyjaśnia, że jesteś jego osobistą dziwką :). Najlepiej też, jak te przelewy
    nie będą odpowiadały wprost ruchom na koncie firmowym.

    Oczywiście całość nie daje pełni bezpieczeństwa, ale w kraju
    Zalegalizowanego Urzędu wymuSzania haraczy nie ma za dużo możliwości.

    Jeżeli tych akcji jest więcej, może warto unormować to prawnie
    Umową-Zleceniem?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)