  • 1. Data: 2005-02-23 22:20:06
    Temat: pytanie laika..(handel)
    Od: " aqc" <a...@g...pl>

    Witam..
    Mam małe pytanko - nosze się z zamiarem założenia DG, ale moja obecna wiedza
    prawno-podatkowa jest narazie mizerna.
    DG tyczyła by się handlu w internecie, zaś pytanie dotyczy podatku VAT,
    którym obciążony jest towar w hurtowni.
    1. czy muszę ten VAT płacić, skoro zamierzam przedmiot sprzedać i znów będzie
    on opodatkowany VATem
    2. jeśli muszę zapłacić ten VAT - czy podlega on jakiemukolwiek zwrotowi?

    Za odpowiedz z góry dzieki

  • 2. Data: 2005-02-24 20:14:34
    Temat: Re: pytanie laika..(handel)
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik " aqc" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którym obciążony jest towar w hurtowni.
    > 1. czy muszę ten VAT płacić, skoro zamierzam przedmiot sprzedać i znów
    TAK zawsze

    > 2. jeśli muszę zapłacić ten VAT - czy podlega on jakiemukolwiek zwrotowi?
    Jesli nie rejestrujesz sie do VATu (obroty rocznie poniżej 10000EUR) to nie
    odliczasz VATu z faktur zakupu; w przeciwnym wypadku VAT nalezny z
    wystawionych przez ciebie faktur sprzedazy pomniejszasz o VAT naliczony na
    fakturach zakupu z hurtownii i do Urzedu Skarbowego odprowadzasz różnice.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2005-02-24 21:03:33
    Od: " aqc" <a...@g...pl>

    Wobec tego &#8211; czy prawidłowe są poniższe wyliczenia?
    Cena hurtowa netto: 100
    Cena hurtowa brutto: 122
    Moja marża: 20
    Cena hurtowa brutto + moja marża = 144
    &#8220;Mój VAT&#8221; = 144*0,22 =31,24
    Moja cena brutto: 144+ 31,24 = 173,24
    Do odprowadzenia: 31,24 &#8211; 22 = 9,24
    Zysk: 20 &#8211; 9,24 = 10,76

    Czy ta różnica, która wynosi 9,24 bądź cały płacony przeze mnie VAT, który
    wynosi 31,24&#8211; jest &#8220;na dobre&#8221; odprowadzona do US, czy można jeszcze
    jakoś
    coś tam od tego odpisać, aby tę kwotę pomniejszyć?

    Aha &#8211; i przez obroty powyżej 10000 euro/ rok rozumiem rozliczanie z US na
    zasadzie KpiR, a nie ryczałtu, o to chodzi?

  • 4. Data: 2005-02-25 06:25:53
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 21:03:33 +0000 (UTC), aqc napisał(a):
    [...]
> [...]
    jeszcze jakoś
    > coś tam od tego odpisać, aby tę kwotę pomniejszyć?

    Twoje rozumowanie jest błędne. Jezeli będziesz Vatowcem to :
    Cena hurtowa netto = 100;
    Vat ( 22 %) = 22;
    Twój koszt zakupu = 100;
    Vat do odliczenia = 22;
    Twoja cena sprzedazy netto = 100 + 20 = 120;
    Vat do zapłaty przez Ciebie = 120*22% - 22( naliczony) = 26,40 - 22 = 4,40;
    Twoja cena sprzedaży brutto = 120 + 26,40 = 146,40.

    Jeżeli nie jesteś Vatowcem :
    Cena hurtowa netto = 100;
    Vat ( 22 %) = 22;
    (nie możesz odliczać VAT )
    Twój koszt zakupu = 122;
    Twoja cena sprzedaży = 122 + 20 = 142 ;

    > Aha &#8211; i przez obroty powyżej 10000 euro/ rok rozumiem rozliczanie z US na
    > zasadzie KpiR, a nie ryczałtu, o to chodzi?

    Obrót 10 000 EUR dotyczy VAT nie KPiR tzn. jak przekroczysz ten obrót to
    stajesz się Vatowcem. Forma rozliczania KpiR, ryczałt to zupełnie inne
    zagadnienia.

    --
    Mieczysław
    ----