eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi › Re: pytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi
  • Data: 2011-03-29 18:31:55
    Temat: Re: pytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29-03-2011 19:52, abdenago pisze:
    > Witam
    >
    > Jestem na ryczałcie, wystawiłem fakture na usługę która jest wyłączona
    > z ryczałtu, muszę przejść na książkę.
    >
    > W dniu wystawienia tej faktury wystawiłem również inne, ta pechowa
    > była ostatnia tego dnia(najwyższy number). Czy poprzednie faktury z
    > tego dnia mogę rozliczyć w ewidencji ryczałtu, a dopiero od nr faktury
    > z wyłączoną usługą z ryczałtu prowadzić książkę, czy jednak muszę
    > poprowadzić książke dla wszystkich faktur z tego dnia ?

    Art. 22. 1. W razie utraty warunków do opodatkowania ryczałtem od
    przychodów ewidencjonowanych, podatnik jest obowiązany, poczynając od
    dnia, w którym nastąpiła utrata tych warunków, zaprowadzić właściwe
    księgi - chyba że jest zwolniony z tego obowiązku - i opłacać podatek
    dochodowy na ogólnych zasadach.

    2. W stosunku do podatników, o których mowa w ust. 1, podlegających za
    część roku opodatkowaniu na ogólnych zasadach, za podstawę do określenia
    podatku dochodowego przyjmuje się dochód osiągnięty po utracie warunków
    do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

    Pytanie, czy mozna byc w jednym dniu na ryczalcie i kpir?

    --
    Adam