eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › rachunkowość w oddziale zagranicznym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2006-03-22 18:22:41
    Temat: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: justyna<t...@i...pl>

    Czy ktoś prowadzi księgowość w oddziale samobilansującym się /chodzi o kraj
    będący członkiem UE/ i może podzielic się ze mną swoim doświadczeniem? Chodzi
    mi o księgowanie podstawowych operacji gospodarczych.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 2. Data: 2006-03-22 20:23:50
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    justyna wrote:
    > Czy ktoś prowadzi księgowość w oddziale samobilansującym się /chodzi
    > o kraj będący członkiem UE/ i może podzielic się ze mną swoim
    > doświadczeniem? Chodzi mi o księgowanie podstawowych operacji
    > gospodarczych.

    Podstawowe księguje się się tak samo jak inne.
    Gorzej z operacjami pomiędzy oddziałem i
    jednostką macierzystą.


  • 3. Data: 2006-03-23 06:30:04
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 22 Mar 2006 21:23:50 +0100, cef napisał(a):

    > justyna wrote:
    >> Czy ktoś prowadzi księgowość w oddziale samobilansującym się /chodzi
    >> o kraj będący członkiem UE/ i może podzielic się ze mną swoim
    >> doświadczeniem? Chodzi mi o księgowanie podstawowych operacji
    >> gospodarczych.

    > Podstawowe księguje się się tak samo jak inne.

    Jesteś pewny ?? raczej nie tak samo bo ksiegowania muszą być prawadzone wg
    przepisów kraju w którym oddział się znajduje. Wszak tam się płaci podatki.

    > Gorzej z operacjami pomiędzy oddziałem i
    > jednostką macierzystą.

    a niby czemu gorzej ? z czym masz problem ?

    --
    Mieczysław
    -----------
    Ciesząc się z niczego nigdy nie zbudujesz domu.


  • 4. Data: 2006-03-23 08:09:49
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: "cef" <c...@i...pl>


    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:15uefw930psis.qq3jb6ckaega$.dlg@40tude.net...

    >>> Chodzi mi o księgowanie podstawowych operacji
    >>> gospodarczych.
    >
    >> Podstawowe księguje się się tak samo jak inne.
    >
    > Jesteś pewny ?? raczej nie tak samo bo ksiegowania muszą być prawadzone wg
    > przepisów kraju w którym oddział się znajduje.

    Czyli tak samo się księguje jak inne operacje w tym kraju.

    >> Gorzej z operacjami pomiędzy oddziałem i
    >> jednostką macierzystą.
    >
    > a niby czemu gorzej ? z czym masz problem ?

    Miałem np problem z dokumentowaniem
    przekazywania towarów pomiędzy oddziałem.
    Chętnie bym się dowiedział
    jakie inni mieli dylematy.








  • 5. Data: 2006-03-23 17:41:28
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 23 Mar 2006 09:09:49 +0100, cef napisał(a):

    >
    > Miałem np problem z dokumentowaniem
    > przekazywania towarów pomiędzy oddziałem.
    > Chętnie bym się dowiedział
    > jakie inni mieli dylematy.

    Hmmm .... dylematów to i ja mam wiele. ( oddział samobilansujący w RFN ).
    Jeżeli chodzi o przekazywanie towarów to MZ zwykły dowód MM ( przesunięcie
    magazynowe ) powinien wystarczyć. Inna sprawa ewentualnego rozliczenia
    finansowego z tego tytułu - tu mogłaby wystarczyć nota księgowa. Ale może
    powstać problem z VAT-em jeżeli te towary są w innym kraju sprzedawane.
    Ciekawy byłbym innych opinii w takiej sprawie.

    --
    Mieczysław
    -----------
    Samotność to stan niemożności bycia, człowiek jest tylko swoim odbiciem w
    oczach innych.


  • 6. Data: 2006-04-02 18:43:10
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    > Dnia Thu, 23 Mar 2006 09:09:49 +0100, cef napisał(a):
    >
    > >
    > > Miałem np problem z dokumentowaniem
    > > przekazywania towarów pomiędzy oddziałem.
    > > Chętnie bym się dowiedział
    > > jakie inni mieli dylematy.
    >
    > Hmmm .... dylematów to i ja mam wiele. ( oddział samobilansujący w RFN ).
    > Jeżeli chodzi o przekazywanie towarów to MZ zwykły dowód MM ( przesunięcie
    > magazynowe ) powinien wystarczyć. Inna sprawa ewentualnego rozliczenia
    > finansowego z tego tytułu - tu mogłaby wystarczyć nota księgowa. Ale może
    > powstać problem z VAT-em jeżeli te towary są w innym kraju sprzedawane.
    > Ciekawy byłbym innych opinii w takiej sprawie.
    >
    > --
    > Mieczysław
    > -----------
    >

    A co powiesz na to: Firma macierzysta na Ukrainie, oddział w Polsce, a towar
    sprowadzany z innego oddziału (Litwa). Czy w takim wypadku też można wystawiać
    dowody przesunięć. Czy na potrzeby VATu należu sporządzać faktury wew. WNT?
    A skoro podatki są płacone w Polsce to czy właśnie nie powinno się wystawiać
    faktur wew.WNT? W końcu jakoś powinno się to udokumentować? Zresztą budzi to
    moje duże wątpliwości a niedługo mam poprowadzić taki oddział.

    Pozdrawiam

    Ania

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2006-04-03 07:18:47
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 2 Apr 2006 20:43:10 +0200, Ania napisał(a):


    > A co powiesz na to: Firma macierzysta na Ukrainie, oddział w Polsce, a towar
    > sprowadzany z innego oddziału (Litwa). Czy w takim wypadku też można wystawiać
    > dowody przesunięć. Czy na potrzeby VATu należu sporządzać faktury wew. WNT?
    > A skoro podatki są płacone w Polsce to czy właśnie nie powinno się wystawiać
    > faktur wew.WNT? W końcu jakoś powinno się to udokumentować? Zresztą budzi to
    > moje duże wątpliwości a niedługo mam poprowadzić taki oddział.

    Nie mam ( na szczęście ) takich dylematów.
    To co pisałem o dowodach MM to miałem na myśli przesunięcia materiałów na
    wewnętrzne potrzeby oddziału.
    Ale skoro chodzi o towary, które mają być sprzedawane w PL to właściwym MZ
    rozwiązaniem jest wystawienie faktury WNT. Ale głowy bym za to nie dał.
    Pozostaje także problem jak udokumentować rozchód towaru w Oddziale
    Litewskim. Chyba właściwa byłaby faktura WDT.
    Tylko że tym sposobem w macierzystej firmie zaczęły by się dublować
    przychody ze sprzedaży, powstaną problemy co do zastosowanych cen między
    jednostkami powiązanymi itp.
    W każdym razie należałoby przyjąć takie rozwiązanie, które nie spowoduje
    uszczupleń podatkowych w żadnej z tych jednostek.

    Dobrym rozwiązaniem byłoby zasięgnięcie opinii właściwego US skoro masz
    jeszcze na to czas.

    --
    Mieczysław
    -----------
    Gdy słońce gaśnie, świecą gwiazdy - nie ma ciemności na świecie.


  • 8. Data: 2006-04-18 18:34:16
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    > Dnia 2 Apr 2006 20:43:10 +0200, Ania napisał(a):
    >
    >
    > > A co powiesz na to: Firma macierzysta na Ukrainie, oddział w Polsce, a
    towar
    > > sprowadzany z innego oddziału (Litwa). Czy w takim wypadku też można
    wystawiać
    > > dowody przesunięć. Czy na potrzeby VATu należu sporządzać faktury wew.
    WNT?
    > > A skoro podatki są płacone w Polsce to czy właśnie nie powinno się
    wystawiać
    > > faktur wew.WNT? W końcu jakoś powinno się to udokumentować? Zresztą
    budzi to
    > > moje duże wątpliwości a niedługo mam poprowadzić taki oddział.
    >
    > Nie mam ( na szczęście ) takich dylematów.
    > To co pisałem o dowodach MM to miałem na myśli przesunięcia materiałów
    na
    > wewnętrzne potrzeby oddziału.
    > Ale skoro chodzi o towary, które mają być sprzedawane w PL to właściwym
    MZ
    > rozwiązaniem jest wystawienie faktury WNT. Ale głowy bym za to nie dał.
    > Pozostaje także problem jak udokumentować rozchód towaru w Oddziale
    > Litewskim. Chyba właściwa byłaby faktura WDT.
    > Tylko że tym sposobem w macierzystej firmie zaczęły by się dublować
    > przychody ze sprzedaży, powstaną problemy co do zastosowanych cen między
    > jednostkami powiązanymi itp.
    > W każdym razie należałoby przyjąć takie rozwiązanie, które nie
    spowoduje
    > uszczupleń podatkowych w żadnej z tych jednostek.
    >
    > Dobrym rozwiązaniem byłoby zasięgnięcie opinii właściwego US skoro masz
    > jeszcze na to czas.
    >
    > --
    > Mieczysław
    > -----------
    > Gdy słońce gaśnie, świecą gwiazdy – nie ma ciemności na świecie.




    Mam przykre doświadczenia jeżeli chodzi o info z US. Zwykle dzwonię do czterech
    dla potwierdzenia i niestety zadrza się usłyszeć dwie lub nawet trzy różne
    wersje. A może masz jakąś książkę, z której korzystasz dotyczącą prowadzenia
    oddziałów firm zagranicznych. Byłabym bardzo wdzięczna za jakiekolwiek
    wskazówki, które mogą mi pomóc prowadzić ten oddział.

    Pozdrawiam

    Ania


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1