  • 11. Data: 2004-01-28 11:10:06
    Temat: Re: remanent w usługach
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    aga wrote:

    > Musze ci powiedziec, ze nie prowadze KPiR i doswiadczenia praktycznego w
    > jej prowadzeniu nie mam (prowadze ksiegi handlowe). Ale gdybym musiala
    > rozwiazac taki problem zrobilabym to tak:
    > 1.Nie ujmuje uslug w remanencie!
    > 2. Wydatki dokonane w 2003r.a dotyczace przychodow w 2004r. sa wpisane do
    > KPiR w roku 2003.
    > 3. Nie moge ich jednak uznac za koszt uzyskania w 2003
    > 4. Nie ujmuje ich w deklaracji za 2003
    > 5.Robie malutki dokumencik wyjasniajacy roznice miedzy kosztami wykazanymi
    > w KPIR a tymi w deklaracji. To sie nazywa UJEMNA KOREKTA.

    [...]
    > Ale doprawdy nie mam zielonego pojecia czy takie praktyki sa stosowane
    > przez prowadzacych KPIR. Bo u tych na pelnej ksiegowosci to normalka.

    W KPIR wlasnie PO TO robi sie spis, by ta korekta zrobila sie "sama".
    Koszty wylicza sie z uwzglednieniem roznic remanentowych,
    instrukcja jest w rozporzadzeniu dotyczacym KPiR.

    > Pozdrawiam Aga.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-01-28 11:15:53
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ABax wrote:

    > By nie podpaść US robi się wiele rzeczy, a innych z kolei nie robi się
    > wcale, i też po to aby nie podpaść, ale każde działanie ma, lub powinno
    > mieć jakiś cel i REMANENT też jest w jakimś celu robiony - mówisz: "aby
    > prawidłowo rozliczyć się z US", ale jakieś zasady muszą być tej
    > prawidłowości.

    Ta zasada opisana jest w rozporzadzeinu dotyczacym KPiR.

    Nie robi sie "ramanentu" wszystkiego, lecz jedynie towarow...
    i koryguje sie koszty uzyskania przychodow wlasnie o roznice tych spisow
    na poczatku i na koniec roku. I na tym koniec...

    Wychoidzi to na to, jakby zasade wspolmiernosci stosowac jedynie do
    towarow handlowych, surowcow i polproduktow...

    Ale tez nie do konca, bo ten sam mechanizm zaliczy w koszty
    "przyszloroczne" zakup towaru dopiero w rocznym rozliczeniu MIMO,
    ze sprzedaz nastapila np w styczniu.

    > To co napisałeś nie pozostaje w sprzeczności z tym co napisałam w
    > pytaniu,
    > więc jest ono nadal aktualne... sama nie wiem, co o tym myśleć

    No to, ze robi sie bo jest przepis ktory mowi co zrobic
    i co z tym zrobic...

    koszty na koniec roku POMNIEJSZA sie o roznice
    pomiedzy wycena spisu towarow, surowcow i olproduktow
    z konca i poczatku roku.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-01-29 00:15:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2004, bosz wrote:

    >+ aga wrote:
    [...]
    >+ > 1.Nie ujmuje uslug w remanencie!
    >+ > 2. Wydatki dokonane w 2003r.a dotyczace przychodow w 2004r. sa wpisane do
    >+ > KPiR w roku 2003.

    A dlaczego nie mogą być wpisane w 2004 roku ?
    Tak "po prostu" ?
    :)

    [...]
    >+ > w KPIR a tymi w deklaracji. To sie nazywa UJEMNA KOREKTA.

    ...no to jakby nie wpisać... ;)

    [...]
    >+ W KPIR wlasnie PO TO robi sie spis, by ta korekta zrobila sie "sama".
    >+ Koszty wylicza sie z uwzglednieniem roznic remanentowych,

    Wrr....
    Ty się uwziąłeś wpisać do remanentu *USŁUGI* ?
    Na pewno ? ;) (patrz cytaty !!)

    >+ instrukcja jest w rozporzadzeniu dotyczacym KPiR.

    ...no... wiem :)
    Patrz groups.google -> rok temu. Miałem właśnie taki dylemat :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-04-07 10:50:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bozoo wrote:

    > Konkretny przyklad:
    > Zajmuje sie konkretnie pisaniem oprogramowania
    > wylacznie dla klientow - firm.
    > Skoro remanent to spis towarow i polproduktow to
    > czy w takim razie w remanencie bedzie cos oprocz....
    > nic??

    No ale jaki Pan ma problem ?
    wycena spisu - 0 (slownie zero)...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-04-07 11:39:32
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Konkretny przyklad:
[...]

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 16. Data: 2004-04-07 11:42:54
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bozoo wrote:

    > Czy wystarczy, ze w kpir wpisze "remanent 0zl"
    > czy musze jeszcze miec na to dokument - kartke
    > z napisem "remanent, sp. dnia ..... sporzadzili.....
    > podpisy... pieczatki...." - czy ta cala szopka jest niezbedna?

    Nie wiem o co panu chodzi...

    Jaka szopka...?

    Po prostu stwierdzenie, ze w dniu tym i tym stan
    wg spisu znatury wynosi 0.

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-04-07 12:03:51
    Od: "sly" <w...@p...onet.pl>

    Ustawa o podatku dochodowym Rozdział 4 Art.22 ust 4 Koszty uzyskania
    przychodów, z zastrzeżeniem ust. 5 i6, są potrącane w roku podatkowym w którym
    zostały poniesione.
    ust. 5 jest dla podatników na ksiegach rachunkowych-tzn potrącamy koszty w roku
    którego dotyczą
    ust. 6 mówi, że zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących kpir pod warunkiem, że stale w kazdym roku podatkowym księgi te
    będą prowadzone w sposób umozliwiajacy wyodrębnienie kosztów odnoszacych się
    tylko do teo roku podatkowego (cokolwiek to znaczy:))

    sly

  • 18. Data: 2004-04-07 12:19:42
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

  • 19. Data: 2004-04-07 13:06:19
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Wed, 7 Apr 2004 14:19:42 +0200 "Bozoo" <z...@z...eu.org>
    pisze:

    > Czy wystarczy, ze w kpir wpisze "remanent 0zl"
    > czy musze jeszcze miec na to dokument - kartke
    > z napisem "remanent, sp. dnia ..... sporzadzili.....
    > podpisy... pieczatki...." - czy ta cala szopka jest niezbedna?

    Według mnie ta "szopka" jest wymagana.
    Ja w każdym razie co roku produkuję kartkę o treści mniej więcej:

    Remanent - Spis z natury, materiałów lub towarów podlegających spisowi nie
    stwierdzono, zakończono na pozycji 0, wartość remanentu: 0,00 zł
    Sporządził:..., data, podpis,pieczątka.

    No i oczywiście wpis do PKiR jako pozycja ostatnia mijającego roku i jako
    pierwsza roku nowego.

    Jak sobie przgotować gotowca to roboty niewiele :-).

    Pozdrawiam,
    PAD
    --