  • 1. Data: 2004-01-27 11:37:57
    Temat: VAT DO ZWROTU - OSTATNI RAZ
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    DEKLRACJA ZA MIESIAC 11/2003
    SPRZEDAZ ZE STAWKA 7% 1000.00 KWOTA VAT 70.00
    ZAKUPY NETTO 800,00 VAT 176,00
    VAT DO ZWROTU 106,00
    ZAPLACONE F-RY NETTO 500,00 VAT 110,00
    CALY VAT DO ZWROTU
    W 11/2003 NIE ZAPLACONA JEDNA FAKTURA NA 300,00 NETTO + 66,00 VAT. ZOSTALA
    ZAPLACONA W STYCZNIU 2004
    CZY MOGE JA WYKAZAC JAKO VAT DO ZWROTU??

    ADAM
    P.S. SORKA, ALE MOJ US TWIERDZI, ZE NIE A JA NIE WIM CO MYSLEC. JA TAKIE
    F-RY LICZYLEM MIMO, ZE NIE PRZECHODZLI Z POPRZEDNIEGO MIESIACA.

    ADAM

  • 2. Data: 2004-01-27 12:23:33
    Temat: Re: VAT DO ZWROTU - OSTATNI RAZ
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > DEKLRACJA ZA MIESIAC 11/2003
    > SPRZEDAZ ZE STAWKA 7% 1000.00 KWOTA VAT 70.00
> [...]

    Nie cały - tylko 106zł.
    Resztę "kasuje" należny

    > W 11/2003 NIE ZAPLACONA JEDNA FAKTURA NA 300,00 NETTO + 66,00 VAT.
    ZOSTALA
    > ZAPLACONA W STYCZNIU 2004
    > CZY MOGE JA WYKAZAC JAKO VAT DO ZWROTU??

    Nie fakturę, tylko resztkę VATu, która została z przeniesienia.
    A masz obrót ze stawkami mniejszymi niż 22% w styczniu?

    > ADAM
    > P.S. SORKA, ALE MOJ US TWIERDZI, ZE NIE A JA NIE WIM CO MYSLEC. JA
    TAKIE
    > F-RY LICZYLEM MIMO, ZE NIE PRZECHODZLI Z POPRZEDNIEGO MIESIACA.

    Nie wiem jak wyglądała Twoja deklaracja za listopad/grudizeń,
    może być, że US ma rację.

  • 3. Data: 2004-01-27 12:25:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie fakturę, tylko resztkę VATu, która została z przeniesienia.
    > A masz obrót ze stawkami mniejszymi niż 22% w styczniu?

    A widzę, że i reszty nie ma.
    Przecież Twoja nadwyżka wynosiła 106zł.
    Tyle mogłeś odebrać za listopad.
    Skąd masz nadwyżkę w styczniu?

  • 4. Data: 2004-01-27 12:45:36
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    --> > Nie fakturę, tylko resztkę VATu, która została z przeniesienia.

    Z pzreniesienia nie zostalo nic

    Nie mam

    > A widzę, że i reszty nie ma.
    > Przecież Twoja nadwyżka wynosiła 106zł.
    > Tyle mogłeś odebrać za listopad.
    > Skąd masz nadwyżkę w styczniu?

    Zakladamy ze mialem identyczne obroty w grudniu jak w listopadzie.
    czyli (sorka za capsa)
    DEKLRACJA ZA MIESIAC 12/2003
    SPRZEDAZ ZE STAWKA 7% 1000.00 KWOTA VAT 70.00
    ZAKUPY NETTO 800,00 VAT 176,00
    nadwyzka vatu 106,00
    z deklaracji listopadowej nie zostalo nic do przeniesienia
    a w styczniu zaplacilem tylko ta nieszczesna fakture z listopada na kwote
    300,00+66,00=366,00
    czy moge deklaracje zrobic tak:
    sprzedaz 1000,00 vat 70,00
    zakupy 800,00 vat 176,00
    do zwrotu na rachunek 66,00 ( z zaplaconej w stycxzniu faktury z listopada_
    do rozliczenia w nastepnym okresie 40,00

    wiem, ze zakrecone, ale tak generalnie wyglada sytuacja

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2004-01-27 12:59:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > ZAKUPY NETTO 800,00 VAT 176,00
    > nadwyzka vatu 106,00
    > z deklaracji listopadowej nie zostalo nic do przeniesienia

    No to już rozliczyłeś ten zakup.

> [...]
    listopada_
    > do rozliczenia w nastepnym okresie 40,00
    >
    > wiem, ze zakrecone, ale tak generalnie wyglada sytuacja

    Rozliczyłeś ją już w listopadzie.
    Przecież masz też VAT należny.
    Mogłeś domagać się 106 zł,
    tyle dałeś do zwrotu. Nic nie było
    przenoszone i nic nie masz do zwrotu.
    Jeśli masz kolejne zakupy i sprzedaż
    i stawki VAT są takie jak w listopadzie, rozliczasz tak samo.

  • 6. Data: 2004-01-27 23:46:02
    Od: "danuta" <d...@w...pl>

    a wiec sytauacja wyglada tak:-)
    zwrot za m-c listopad w kwocie 106 zl przysluguje jak najbardziej
    dowodami zaplaty lub wyciagami bankowymi trzeba potwierdzic zaplate
    wymienionych f-r na kwote 500zl i 110 zl vat
    warunkiem aby f-ry zaplacone byly w calosci (w mysl ustawy, choc bzdurne to)
    z prostego rachunku wynika ze vat wykazany do zwrotu nie wyzszy niz vat
    naliczony, zaplacony

    odnosnie deklaracji grudniowej sprawa bardziej skomplikowana
    ustawa precyzuje ze vat naliczony w kwocie rownej lub wyzszej niz vat do
    zwrotu musi byc zaplacony
    nie precyzuje jednak momentu zaplaty
    w gazecie prawnej ukazala sie swego czasu interpretacja ze zaplacony do dnia
    poprzedzajacego zlozenie deklaracji za m-c w ktorym wykazano vat do zwrotu
    nie bylam nigdy w takiej sytuacji aby sprawdzic jak to w praktyce wyglada
    jednak kontrola z us zrobila wielkie oczy na taka interpretacje
    czas aby sprawdzic :-)
    co najwyzej w kontroli zakwestionuja wysokosc zwrotu
    nalicza sankcje 30% kwoty zawyzonej
    i 3 miesiace bedziecie korespondowac ze soba zuzywajac 20 kg papieru :-)

    pozdrawiam
    dana