  • 1. Data: 2004-01-27 09:21:26
    Temat: apel
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Poniewaz dostałam już 5 maili z wirusem schowanym w pliku readme.zip
    (tzw. backdoor) z adresów ktore kojarzą mi sie z tą grupa (nie bedę
    wytykać palcem) więc, koledzy i koleżanki, sprawdźcie swoje komputerki
    czy wam sie cos nie zagnieździło i nie rozsyła na prawo i lewo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-01-27 09:57:24
    Temat: Re: apel
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    Dnia 2004-01-27 10:21, Użytkownik Maddy napisał :
> [...]
    > wytykać palcem) więc, koledzy i koleżanki, sprawdźcie swoje komputerki
    > czy wam sie cos nie zagnieździło i nie rozsyła na prawo i lewo.

    proponuje dodac "nospam", "wytnij-to" albo cos podobnego do adresu i nie
    bedzie problemu.

    --
    pozdrawiam
    mark

  • 3. Data: 2004-01-27 10:07:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mark napisał:

    > proponuje dodac "nospam", "wytnij-to" albo cos podobnego do adresu i nie
    > bedzie problemu.

    Nie bardzo wiem jak coś takiego pozwoli zabezpieczyć sie INNYM przed
    tego rodzaju niespodziankami.
    Czasem trzeba patrzec dalej niz koniec własnego nosa.

    Ja nie mam problemu bo mam skaner na serwerze i dostaje tylko informacje
    kto co przysyłał, plików na oczy nie widzę.
    Ale fakt, ostrzeganie innych chore jest. Pewnie mam jakies natręctwa
    albo cos...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-27 10:13:27
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    Dnia 2004-01-27 11:07, Użytkownik Maddy napisał :

    > Ja nie mam problemu bo mam skaner na serwerze i dostaje tylko informacje
    > kto co przysyłał, plików na oczy nie widzę.

    ja tez nie mam problemu, ale ostroznosci nigdy za wiele. a co bedzie
    jesli Twoj skaner nie rozpozna nowego zwierzatka ???

    > Ale fakt, ostrzeganie innych chore jest. Pewnie mam jakies natręctwa
    > albo cos...

    ostrzegac mozna, ale co to da ? - dla ludzi ktorzy sie na tym znaja sa
    one smieszne, a dla laikow po prostu niezrozumiale.

    --
    pozdrawiam
    mark

  • 5. Data: 2004-01-27 10:32:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mark napisał:

    > ja tez nie mam problemu, ale ostroznosci nigdy za wiele. a co bedzie
    > jesli Twoj skaner nie rozpozna nowego zwierzatka ???

    A co sie dzieje jak Ty dostajsz załacznik? Otwierasz i patrzysz co sie
    dzieje?
    Jeżeli tak, to tylko współczuć.
    Jeżeli nie, to dlaczego zakładasz że wszyscy inni to idioci i tylko Ty
    posiadłeś swięta wiedzę?

    > ostrzegac mozna, ale co to da ? - dla ludzi ktorzy sie na tym znaja sa
    > one smieszne, a dla laikow po prostu niezrozumiale.

    Nie znam az takich laików którzy nie potrafią sobie sprawdzić komputera
    na obecnośc wirusów skoro juz ten komuter mają, ewentualnie nie potrafia
    poprosic kogos co potrafi, żeby to zrobił.
    Bo co do niezrozumienia ostrzeżenia... wychodzę z założenia że kretynów
    (w sensie medycznym) na tej liście nie mamy, ale mozna sie mylę?

    Generalnie pisze do ludzi któtrzy potrafią czytac i obsłużyc komputer w
    stopniu podstawowym. Uważasz że to zbyt wysokie wymagania?
    Ciekawe co na to inni na tej liście? Czy podoba im sie Twoj podział na
    geniuszy i ociężałych umysłowo?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-27 10:40:09
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > proponuje dodac "nospam", "wytnij-to" albo cos podobnego do adresu i nie
    > bedzie problemu.

    Bardzo "mądra" rada :-[

    Nie wiesz, że adres nadawcy w mailu z wirusem zwykle
    nie jest faktycznym adresem kompa, z ktorego przyszedl wirus?

    Jeśli ktoś zakażony ma w wojej ksiażce adresowej adres Twój
    oraz adres Maddy, to jest bardzo prawdopodobne, że Ty
    otrzymasz wirusa, przychodzącego rzekomo z adresu Maddy?
    I co? Zablokujesz Maddy!?!?! Gratuluję!

    Latet

  • 7. Data: 2004-01-27 10:41:08
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Sorry, Mark, całkiem źle zrozumiałem Twój post.

    latet

  • 8. Data: 2004-01-27 10:47:54
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Poniewaz dostałam już 5 maili z wirusem schowanym w pliku readme.zip
    > (tzw. backdoor) z adresów ktore kojarzą mi sie z tą grupa

    to skojarzenie moze okazac sie iluzoryczne :)

    > wytykać palcem) więc, koledzy i koleżanki, sprawdźcie swoje komputerki
    > czy wam sie cos nie zagnieździło i nie rozsyła na prawo i lewo.

    nic nie pomoze twoj apel, ludzka ciekawosc jest potezniejsza od rozsadku [to
    tak jak w Lord of the Rings, zawsze kogos ciagnelo aby zalozyc pierscien :)]

    vladi

  • 9. Data: 2004-01-27 11:17:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Tuesday, January 27, 2004, 10:21:26 AM, you wrote:

> [...]
    > wytykać palcem) więc, koledzy i koleżanki, sprawdźcie swoje komputerki
    > czy wam sie cos nie zagnieździło i nie rozsyła na prawo i lewo.

    Zazwyczaj robale używają adresów nadawców wyciągniętych z plików na
    zarażonym komputerze. I zazwyczaj adres w polu From: _nie_ _jest_
    adresem prawdziwego nadawcy.
    Też dzisiaj dostałem kilka sztuk, w tym dwa 'odbicia' niby moich
    maili. Jak na razie wszystkie w rzeczywistości pochodza z jednego
    źródła ale nie udało mi się namierzyć, jakiej osobie w usenet'cie czy
    listach mailowych odpowiada IP: 80.50.133.150 :-(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2004-01-27 14:29:28
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    Dnia 2004-01-27 11:32, Użytkownik Maddy napisał :

    > Jeżeli nie, to dlaczego zakładasz że wszyscy inni to idioci i tylko Ty
    > posiadłeś swięta wiedzę?

    wcale tak nie uwazam, bo jak to mowia czlowiek uczy sie cale zycie

    > Nie znam az takich laików którzy nie potrafią sobie sprawdzić komputera
    > na obecnośc wirusów skoro juz ten komuter mają, ewentualnie nie potrafia
    > poprosic kogos co potrafi, żeby to zrobił.

    a ja znam, wystarczy ze musze sie z nimi uzerac 24h/dobe

    > Bo co do niezrozumienia ostrzeżenia... wychodzę z założenia że kretynów
    > (w sensie medycznym) na tej liście nie mamy, ale mozna sie mylę?

    tego nie wiem, mam nadzieje ze sie nie mylisz

> [...]
    > stopniu podstawowym. Uważasz że to zbyt wysokie wymagania?
    > Ciekawe co na to inni na tej liście? Czy podoba im sie Twoj podział na

    nie takie bylo zamierzenie mojego posta, wcale nie wprowadzam podzialow,
    tylko z doswiadczenia wiem ze ludzie ktorzy sie nie znaja i tak nic w
    tym kierunku nie zrobia, a ci ktorzy sie znaja potraktuja te informacje
    jako spam, lancuszek albo jeszcze cos innego, w rezultacie przeslanie
    tego maila dotrze moze do kilku osob.

    EOT

    --
    pozdrawiam