  • 1. Data: 2010-03-01 08:23:35
    Temat: [rp.pl] Zmiany w rozliczaniu umów do 200zł.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Kolejna tura bohaterskiej walki (...):

    http://www.rp.pl/artykul/6,440730_Sejm_zmienia_PIT_o
    d_drobnych_umow.html

    "Osoby zarabiające miesięcznie mniej niż 200 zł będą mogły wybrać,
    czy chcą być opodatkowane ryczałtem czy na zasadach ogólnych"

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-01 09:29:00
    Temat: Re: [rp.pl] Zmiany w rozliczaniu umów do 200zł.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2010, Tomek wrote:

    > Kolejna tura bohaterskiej walki (...):

    Ta....

    > http://www.rp.pl/artykul/6,440730_Sejm_zmienia_PIT_o
    d_drobnych_umow.html

    > "Osoby zarabiające miesięcznie mniej niż 200 zł

    Autor artykułu IMHO też przyczynia się do zamieszania, bo taka treść
    sugeruje iż te 200 zł to ma być CAŁY zarobek.

    > będą mogły wybrać,
    > czy chcą być opodatkowane ryczałtem czy na zasadach ogólnych"

    W końcu ktoś się obudził. Ech.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-03-01 18:57:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u8vqxlcjl60ql1@unk>:

> [...]

    > "Osoby zarabiające miesięcznie mniej niż 200 zł będą mogły wybrać,
    > czy chcą być opodatkowane ryczałtem czy na zasadach ogólnych"

    Akurat mnie żonę trafiło w 2009 jakieś g... w stylu 100PLN wypłaty z UZ.

    Jak rozumiem, skoro ryczałt 18%, to w pit roczny się tego nie wpisuje, ale
    to:

    "Ryczałt bywa też niewygodny dla firm. Obchodzą ten przepis, np. poprzez
    ustalenie wynagrodzenia według stawki godzinowej, a nie miesięcznej."

    mnie zastanawia, w końcu żona nie miała stawki na miesiąc, ani na godzinę,
    tylko na wykonanie konkretnej czynności (wypełnienie ankiety).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-03-01 19:10:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 19:57:36 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > godzinę,
    > tylko na wykonanie konkretnej czynności (wypełnienie ankiety).

    Czyli na miesiąc mniej niż 200zł wg umowy ;) ?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-03-01 19:21:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u8wkvnyfl60ql1@unk>:

    > Czyli na miesiąc mniej niż 200zł wg umowy ;) ?

    A kto tę umowę widział? Była ustna, w stylu: wypełni pani ankietę za 100PLN?
    Tak. To proszę, tu jest ankieta... A tydzień po odesłaniu ankiety przyszła
    stówa. :O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-03-01 19:53:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > A kto tę umowę widział? Była ustna, w stylu: wypełni pani ankietę za 100PLN?
    > Tak. To proszę, tu jest ankieta... A tydzień po odesłaniu ankiety przyszła
    > stówa. :O

    to albo przyszlo mniej, albo ankieta byla za wiecej niz stowe.

  • 7. Data: 2010-03-01 20:01:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 20:53:29 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > to albo przyszlo mniej, albo ankieta byla za wiecej niz stowe.

    Niekoniecznie. Jakieś 10 lat temu brałem udział w tzw. focusach,
    za jeden płacili 50zł a opodatkowanie wg "ryczałtu" - tzn ja nic nie
    musiałem
    i oni też nie :-)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-03-01 20:09:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

> [...]
    >
    > Niekoniecznie. Jakieś 10 lat temu brałem udział w tzw. focusach,
    > za jeden płacili 50zł a opodatkowanie wg "ryczałtu" - tzn ja nic nie

    to znaczy co ty nie musiales i co oni nie musieli?

  • 9. Data: 2010-03-01 20:56:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hmh5vl$5l5$1@inews.gazeta.pl>:

    > to albo przyszlo mniej, albo ankieta byla za wiecej niz stowe.

    Przecież pisałem:

  • 10. Data: 2010-03-01 21:28:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Przecież pisałem:
    > "Jak rozumiem, skoro ryczałt 18%, to w pit roczny się tego nie wpisuje"

    ale te 18% z czegoś trzeba było pobrać.

    Wiec albo umowa nie była na stówę, tylko na więcej, tak aby po pobraniu
    zostało stówa, albo jak umowa była na stówę, to przyszło stówa minus 18%.

    Po za tym ktoś (czyli formalnie ty) rachunek do tej umowy wystawił.
    CHociaz niekoniecznie możesz sobie z tego nawet zdawać sprawę.

    Po za tym oni te 18% musieli jednak do US odprowadzic.

    Wiec nie jest tak, ze nikt nic nie robił. Kupa roboty z tym, tak samo
    jak i ze zwykłą umową, albo jeszcze gorzej.