  • 11. Data: 2010-03-01 21:50:37
    Temat: Re: [rp.pl] Zmiany w rozliczaniu umów do 200zł.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hmhbh9$5l5$7@inews.gazeta.pl>:

    > ale te 18% z czegoś trzeba było pobrać.

    Ja się nie pytam o to co miał zrobić zleceniodawca.

    > Wiec albo umowa nie była na stówę, tylko na więcej, tak aby po pobraniu
    > zostało stówa, albo jak umowa była na stówę, to przyszło stówa minus 18%.

    Przestań kombinować -- jasno napisałem, że *żona* dostała 100 PLN

    > Po za tym ktoś (czyli formalnie ty)

    Nie, nie ja -- nie czytasz i bzdury wypisujesz.

    > Po za tym oni te 18% musieli jednak do US odprowadzic.

    Tez tak założyłem, ale to dalej nie rozwiązuje problemu czy wpisać w PIT
    roczny

    > Wiec nie jest tak, ze nikt nic nie robił. Kupa roboty z tym, tak samo
    > jak i ze zwykłą umową, albo jeszcze gorzej.

    A tego zdania to juz całkiem nie rozumiem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2010-03-02 15:33:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > Przestań kombinować -- jasno napisałem, że *żona* dostała 100 PLN

    > Nie, nie ja

    ...no to żona wystawiła kwit. Szczegół.
    Pewnie pamięta, że na 121,95 zł :|

    > Tez tak założyłem, ale to dalej nie rozwiązuje problemu czy wpisać w PIT
    > roczny

    A jest tam pozycja dla ryczałtów?
    (nie, nie wiem :D)

    > A tego zdania to juz całkiem nie rozumiem.

    Zleceniodawca ma z tym robotę - skoro się "nie sumuje".

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-03-02 18:10:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > Szczegół jest taki, że wielokrotnie tu i na psp mowa o tym, że płacić
    > zobowiązania trzeba niezależnie od tego, czy otrzymało sie rachunek -- jest
    > umowa i wiadomo ile się należy...

    A to prawda.
    Jeszcze jest wtedy sprawa zabezpieczenia na szkodę ;) (brak dowodu
    księgowego i rozważanie, czy można zaliczyć w KUP).
    Znaczy sugeruję, że co racja to racja, ale domagania się rachunku
    nie uchyli.

    > A nie na 122 PLN (zaokrąglenie podatku chyba obowiązuje) ;P

    Pewnie też masz rację.
    Ale kto by 5 groszy wyrzucał... ;)

    > Ale...
    >
    > Będzie jeszcze ciekawiej, bo podobno koleżanki dostały już pocztą PIT-11 :O

    :O

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-03-02 18:57:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > :O

    sie dziwisz,
    wiekszosc ksiegowych jest ze swoja wiedza 20 lat do tylu.

  • 15. Data: 2010-03-02 21:05:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1003021904320.1764@quad>:

> [...]
    > księgowego i rozważanie, czy można zaliczyć w KUP).
    > Znaczy sugeruję, że co racja to racja, ale domagania się rachunku

    Ale się uparliście odwracać kota ogonem ;-)

    Niby dlaczego miała sie żona domagać rachunku? Po co jej rozważać o KUP[1]?
    Ot była umowa, i została należność zapłacona -- 100 wpłynęło na konto, w
    tytule przelewu stoi "umowa o dzieło nr..."

    [1] -- to ja mam dalej ból głowy w związku z tym ""Ryczałt bywa też
    niewygodny dla firm. Obchodzą ten przepis, np. poprzez ustalenie
    wynagrodzenia według stawki godzinowej, a nie miesięcznej.

    Więc może zamiast kierować dyskusję na boczne tory, szanowni dyskutanci
    odnieśliby się do powyższej kwestii :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-03-02 21:32:31
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    'Tom N' pisze:

    > Dalej nie rozumiem.
    > Co sie nie sumuje? Ile więcej roboty jest z odprowadzeniem podatku w
    > wysokości 18% bez odliczania kosztów vs odprowadzenie podatku wg skali z
    > odliczeniem kosztów?

    Jeżeli ktoś miał wypłatę 2x w miesiacu po 150zł każda, to już to nie
    podlega pod ryczałt. Jeżeli w firmie jest 200-300 takich umów
    miesięcznie trudno to pilnować.

    A roboty przy ryczałtowych nie wiele mniej, bo i jak umowa ozusowana
    to i tak już trochę się liczy. Lepiej wszystkie umowy liczyć tak samo
    (większość programów z automatu to robi) niż część tak, część inaczej
    i na dodatek pilnując czy kwoty się nie zsumowały powyżej 200. A potem
    jeszcze pamiętać które umowy były ryczałtem i w picie nie
    uwzględniać a które uwzględniać. Bałagan i zamieszanie. Tym bardziej
    że taki głupi przepis za parę lat się pewnie zmieni i trzeba będzie
    pamiętać że w tych latach było tak, a w pozostałych inaczej. Na
    dodatek przepisy miały ułatwiać sprawę a nie robić zamieszanie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 17. Data: 2010-03-02 21:35:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2010 o 22:32:31 Nikiel ;) <n...@o...poczta.fm>
    napisał(a):

    > Jeżeli ktoś miał wypłatę 2x w miesiacu po 150zł każda, to już to nie
    > podlega pod ryczałt. Jeżeli w firmie jest 200-300 takich umów
    > miesięcznie trudno to pilnować.

    Ale to chyba nie ważne jakie były wypłaty tylko co w umowie jest zapisane.

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-03-02 22:06:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > Ale się uparliście odwracać kota ogonem ;-)

    "dzień kota" albo cóś? :)

    > Niby dlaczego miała sie żona domagać rachunku?

    A nie nie - od niej się mieli domagać.
    Ale fakt, dla jej rozliczenia bez różnicy.

> [...]
    > wynagrodzenia według stawki godzinowej, a nie miesięcznej.
    >
    > Więc może zamiast kierować dyskusję na boczne tory, szanowni dyskutanci

    No mi by nie pasowało, jakbym nie dość że musiał komuś składać
    PIT z okazji "normalnego" zlecenia, jeszcze miał osobny na głowie
    z okazji (osobnej umowy) "ryczałtu".
    Ale może są jeszcze jakieś bonusy.

    pzdr, Gotfryd