  • 1. Data: 2002-08-14 01:28:34
    Temat: składka zdrowotna a ubezpieczenie.
    Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>

    Witam Szanownych Grupowiczów !

    Czy w sytuacji kiedy:
    - jestem zatrudniony na umowę o pracę,
    - mam prawo do renty (nie wiem czy w tej sytuacji jest to ważne)
    - mam jednoosobową DG (KPiR)

    Jeżeli nie złożę w terminie DRA a co za tym idzie nie zapłacę składki zdrowotnej
    (DG), natomiast
    mój pracodawca (umowa o pracę) odprowadzi jak trzeba wszystkie składki wynikające ze
    stosunku pracy, to czy w takiej sytuacji tracę całkowicie ubezpieczenie zdrowotne i
    prawo do korzystania z usług medycznych, zasiłek chorobowy etc. na 180 dni ? Czy
    tylko
    narażam się na kary za przekroczenie terminu ?

    Bartłomiej Mełnicki

  • 2. Data: 2002-08-14 10:23:48
    Temat: Re: składka zdrowotna a ubezpieczenie.
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ajcb5a$j3t$1@news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Bartłomiej Mełnicki
    >
    > Zasiłek chorobowy płacony jest z ubezpieczenia chorobowego, a nie
    zdrowotnego. Ubezpieczenie zdrowotne upoważnia do "bezpłatnego" leczenia.
    Iwona

  • 3. Data: 2002-08-14 17:00:55
    Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>

    "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > ? Czy tylko

    > zdrowotnego. Ubezpieczenie zdrowotne upoważnia do "bezpłatnego" leczenia.
    W porządku, ale chodziło mi o to czy jeżeli płacę zdrowotne jako pracownik i
    jednocześnie
    jako DG, to czy w przypadku nie zapłacenia składki jako DG tracę prawo do jak to
    słusznie
    ujęłaś w cudzysłów "bezpłatnego" leczenia. Nie odwołuje się tu bynajmniej do logiki,
    bo jak powszechnie wiadomo w kontaktach z urzędami nie ma ona zastosowania.

    Bartek.

    PS. Mam nadzieję że ogólnie przyjęta zasada "tykania" na forach dyskusyjnych
    Cię/Panią nie
    razi.