  • 1. Data: 2002-08-14 06:47:23
    Temat: opakowania zwrotne
    Od: "Iwona" <i...@...v.pl.nospam>

    Czy mógłby Ktoś mi podać jaki jest SWW na opakowania zwrotne? Jeśli nie to
    gdzie mam tego szukać?
    Z góry dziękuję.
    Pozdr.
    Iwona

  • 2. Data: 2002-08-14 17:36:50
    Temat: Re: opakowania zwrotne
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Iwona <i...@...v.pl.nospam> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajcud9$7tk$...@n...tpi.pl...
    > Czy mógłby Ktoś mi podać jaki jest SWW na opakowania zwrotne? Jeśli nie to
    > gdzie mam tego szukać?

    Na opakowania zwrotne nie ma jednolitego symbolu SWW w końcu bywają bardzo
    różne. Myślę że chodzi Ci o podstawę zaliczenia opakowań zwrotnych do
    towarów zwolnionych z VAT. Podstawą takiego zaliczenia jest par.67 pkt 1.
    lit.b Rozp. Min.Fin. z 22.03.2002 (Dz.U. Nr 27 poz.268) taką formułkę mozna
    wpisać w treści faktury. Inna sprawa, że gdy sprzedaje się towar w
    opakowaniu zwrotnym i pobiera kaucję, wartosci opakowania nie uwzględnia się
    w treści faktury.
    Mariusz

  • 3. Data: 2002-08-16 12:22:44
    Od: "Iwona" <i...@...v.pl.nospam>

    Użytkownik "eland" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisać w treści faktury. Inna sprawa, że gdy sprzedaje się towar w
    > opakowaniu zwrotnym i pobiera kaucję, wartosci opakowania nie uwzględnia

    Zgadza sie doszlam do tego po telefonie do GUS. Jednak nie wiem czy dobrze
    mysle i robie. Wypisywane sa faktury na towar na koncu jest pozycja opakowan
    zwrotnych pod nazwa "kaucja" i podatek zwolnione. Kaucja jest za opakowania
    szkolane i z tworzywa sztucznego bez wypisywnia sww. I nie wiem czy to jest
    poprawnie. Moze lepiej wypisywac na oddzielnej fakturze/nocie ? z ta trescia
    rozporzadzenia?

    Pozdr.
    Iwona

  • 4. Data: 2002-08-16 14:06:58
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    jest
    > poprawnie. Moze lepiej wypisywac na oddzielnej fakturze/nocie ? z ta

    Żadne zwolnione! opakowania kaucjonowane powinny być na oddzielnym
    dokumencie albo ewentualnie na fakturz ale POZA obszarem "vatowym" jako
    dopisek nie wchodzący do podsumowania faktury.

  • 5. Data: 2002-08-17 11:11:45
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > poprawnie. Moze lepiej wypisywac na oddzielnej fakturze/nocie ? z ta

    Może być na tej samej fakturze, oczywiście nie doliczając wartości do kwot
    wynikających z faktury, tak jest przede wszystkim wygodniej. Z praktyki,
    Urzedy jak na razie nie kwestionują takiej sytuacji nawet gdy nie ma SWW. W
    sytuacjach kryzysowych można się po prostu tą podstawą podeprzeć.
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-08-19 14:29:41
    Od: "Iwona" <i...@...v.pl.nospam>

> [...]
    > Urzedy jak na razie nie kwestionują takiej sytuacji nawet gdy nie ma SWW.
    > sytuacjach kryzysowych można się po prostu tą podstawą podeprzeć.

    Dziekuje bardzo za wyjasnienia

    Pozdr.
    Iwona