  • 1. Data: 2004-03-09 09:27:46
    Temat: skutki kontroli VAT dotyczące 2003
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Pytania mam takie (chodzi o pełną księgowość):

    - kontrola zakwestionowała odliczenie VAT od usług gastr. nabywanych celem
    dalszej odsprzedaży. Rozumiem, że zakładając że nie chcemy się odwoływać, to
    ten VAT naliczony mogę uznać za KUP 2003 i uwzględnić w CIT -8??

    - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić odsetki jakieś?? (jak je
    policzyć)

    - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić karę (pewnie jakaś
    będzie), ale na razie nic nie wiadomo i raczej nie będzie wiadomo przed
    zamknięciem ksiąg 2003, trudno mi tu wróżyć (raczej nie będzie KUP)??

    Magda

  • 2. Data: 2004-03-09 23:31:16
    Temat: Re: skutki kontroli VAT dotyczące 2003
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, Magdalena wrote:

> [...]
    >+ dalszej odsprzedaży. Rozumiem, że zakładając że nie chcemy się odwoływać, to
    >+ ten VAT naliczony mogę uznać za KUP 2003

    IMHO byłoby to oczywiste.

    >+ - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić karę (pewnie jakaś
    >+ będzie), ale na razie nic nie wiadomo

    Jeśli będzie jak u góry (nienależnie odliczony VAT) to mi z art. 27.5
    ustawy o VAT wychodzi czarno na białym że należy się *dokładnie*
    30% "dodatku", mianowicie: "oraz ustala dodatkowe zobowiązanie podatkowe
    w wysokości odpowiadającej 30% kwoty zaniżenia tego zobowiązania".
    Oczywiście ew. kara to już inna rozmowa poza konkursem :(, niemniej
    "bonus" wygląda na pewny i z góry wyliczony.
    A co do jakowychś odsetek i innych "w PK" to jak wiesz ja się nie
    mieszam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-10 08:08:50
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:
    > Pytania mam takie (chodzi o pełną księgowość):
    >
    > - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić odsetki jakieś?? (jak je
    > policzyć)

    W ordynacji podatkowej i rozporządzeniu wykonawczym jest podany sposób
    obliczania. Zapoznaj się bo na pewno jeszcze Ci się przyda w
    przyszłości. Oczywiście odsetki się księguje ale jako NKUP.

    > - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić karę (pewnie jakaś
    > będzie), ale na razie nic nie wiadomo i raczej nie będzie wiadomo przed
    > zamknięciem ksiąg 2003, trudno mi tu wróżyć (raczej nie będzie KUP)??

    Oprócz kary w postaci 30% zaniżenia podatku, którą się księguje
    (oczywiście NKUP) można się spodziewać jeszcze jakiejś kary dla osoby
    odpowiedzialnej - prezesa zarządu , dyrektora finansowego itp - ale tej
    kary jako skierowanej do konkretnej osoby się nie księguje.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-03-10 16:56:44
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "/slawek" <w...@W...pl> wrote in message

> [...]
    > odpowiedzialnej - prezesa zarządu , dyrektora finansowego itp - ale tej
    > kary jako skierowanej do konkretnej osoby się nie księguje.

    teraz pytanie techniczne w takim razie: jak zaksięgować w 2003 roku te
    rzeczy. Przychodzą mi do głowy dwa warianty jeśli chodzi o te odsetki i karę
    30%:
    1. odsetki na 7 (nie KUP oczywiście) po Wn i Rozrachunki publ. prawne
    (analogicznie kara, tylko w pozostałe koszty operacyjne)
    2. odsetki na 7 po Wn jak wyżej i jakieś rezerwy po Ma, a dopiero jak
    dostaniemy decyzję z urzędu to rozwiązanie rezerwy po Wn i R-ki publ-prawne
    po Ma.

    Tworzyć rezerwę czy nie, oto jest pytanie

    Magda

  • 5. Data: 2004-03-11 08:07:22
    Od: /slawek <w...@W...pl>

> [...]

    > po Ma.
    >
    > Tworzyć rezerwę czy nie, oto jest pytanie

    Jeżeli decyzji nie będzie do momentu badania sprawozdania finansowego, a
    jeżeli nie ma badania to do momentu sporządzenia sprawozdania, to ja bym
    dał na rezerwę.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 6. Data: 2004-03-11 09:06:22
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    > Jeżeli decyzji nie będzie do momentu badania sprawozdania finansowego, a
    > jeżeli nie ma badania to do momentu sporządzenia sprawozdania, to ja bym
> [...]

    Firma nie podlega badaniu. W takim razie rezerwa ma dotyczyć tak kary, jak i
    samego "wyrzuconego VAT" (który będzie u nas KUP) oraz odsetek??
    Bo ja (zakładając że się nie odwołujemy), to sam VAT wyksięgowałabym w
    koszty (4 i 5) i dołączyłabym do CIT -8, bo pomniejszy zysk do
    opodatkowania, na karę stworzyłabym rezerwę, a co do odsetek to właśnie nie
    wiem.
    Bo zasadniczo zobowiązania na zamknięcie ksiąg wycenia się razem z
    odsetkami, tu w sumie, jeszcze nie ma oficjalnej decyzji, na razie są
    protokoły. No to sama już nie wiem.

    proszę o poradę
    Magda