  • 11. Data: 2007-03-24 10:18:49
    Temat: Re: sprzedaż na CD a kasa fiskalna
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.03.2007 Grzeg <l...@w...pl> napisał/a:

    > W zasadzie to jest zwykłe pośrednictwo, tak jak z każdym innym
    > towarem. Ja im to sprzedaję z marżą. Oni to sprzedają dalej. Tyle, że
    > ja zajmuje się organizowaniem zamówień i wysyłki. Tak wiele innych
    > firm. Jest strona główna firmy, jak chcesz coś kupić to odsyłają cię
    > do ich przedstawiciela, pośrednika. Jedyna fikcyjność, to taka, że ja
    > im ułatwiam pracę i wysyłam towar, a to już chyba nie robi różnicy.
    >
    > Czyli jest to przekręt czy nie?

    Nie jest, moim zdaniem. Ale USy są różne, jak będzie widać, że robicie to w
    celu niekupowania kasy, to mogą coś chcieć przyklepać, ale moim zdaniem
    bezzasadnie.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2007-03-24 11:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2007, Grzeg wrote:

    > Jedyna fikcyjność, to taka, że ja im ułatwiam pracę i wysyłam
    > towar, a to już chyba nie robi różnicy.

    WKwestiiFormalnej: nie widzę "fikcyjności", część przepisów - dla
    przykładu ustawa o VAT - wprost opisuje postępowanie, kiedy sprzedaż
    jest prowadzona tak, że to nie sprzedawca wysyła towar.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...odpowiednio art.19.2, art.22.2 (przeczytaj!)

    Efektem ubocznym jest to, że "oficjalny sprzedawca" odpowiada za
    dopełnienie np. przepisów o reklamacji konsumenckiej: klient który
    dostał paragon od sprzedawcy B wcale nie musi dać się odesłać do
    dokonującej wysyłki firmy A, bo umowę (a ściślej jej dowód w postaci
    paragonu) ma z B!

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-03-24 12:27:11
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 24-03-2007 o 11:05:42 Grzeg <l...@w...pl> napisał:

    > Czyli jest to przekręt czy nie?
    > Zaznaczam, że nie chciałbym robić przekrętów. Jeśli miałoby to znamiona
    > przekrętu, to wolę kupić tanią kasę i już, trudno.

    zastanów się czy warto ci wypisywać dziesiątki a może setki dodatkowych
    faktur i innych dokumentów, żeby potem móc udowodnić, że działasz zgodnie
    z prawem, z powodu tych 500zł zaoszczędzonych na kasie fiskalnej. nie
    mówiąc
    już o stresie.

    Piotr

  • 14. Data: 2007-03-25 14:23:04
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 23 marca 2007 22:06
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > Nie nagrywać na nośnik ;-) Albo kupić kasę. Te najtańsze, uwzględniając
    > zwrot z urzędu, nie są bardzo drogie. Realnie wydasz na to kilkaset zł.

    Eeee? Gdzie takie są? Bo wszystkie jakie ja widziałem to grubo ponad tauzena
    byli....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 15. Data: 2007-03-25 15:04:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.03.2007 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał/a:

    > Eeee? Gdzie takie są? Bo wszystkie jakie ja widziałem to grubo ponad tauzena
    > byli....

    No właśnie. Da się kupić za tysiąc netto. Urząd oddaje połowę, o ile nic
    się nie zmieniło, w postaci pomniejszenia VATu o tę kwotę. A cały tysiąc
    leci w KUP. No, niektórzy twierdzą, że tylko ta połowa, której urząd nie
    oddał. Nie wiem, wolę już post factum nie wnikać, ja wrzuciłem całość. ;)

    Przy czym warto się zastanowić nad trochę lepszą kasą. Mam taką najtańszą
    (Telestar Micro) i nie polecam, słabiutka drukarka itd itp. Taka z gatunku
    'not for production use' ;-) W spożywczaku wymiękła by po tygodniu. Ale
    jeśli ktoś potrzebuje akcydentalnie klepnąć jakiś paragon w domu czy
    biurze, to się nada.

    A tak naprawdę to wszystkie z drukarkami termicznymi to do kosza się
    nadają, bo te wydruki nigdy nie dożywają tych 6 lat. Ja je kseruję, ale nie
    wiem, co to w razie czego pomoże podczas kontroli.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2007-03-25 16:52:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 25 marca 2007 17:04
> [...]

    > No właśnie. Da się kupić za tysiąc netto. Urząd oddaje połowę, o ile nic
    > się nie zmieniło, w postaci pomniejszenia VATu o tę kwotę.

    No tak, ale to trzeba mieć już mocno działającą działalność. Ja np. mam
    dorywczą i ni za cholerę nie mam Vaty tyle do płacenia ani Pitu więc ani
    KUP ani ulga VAT mnie nie ratują....

  • 17. Data: 2007-03-25 17:45:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > No tak, ale to trzeba mieć już mocno działającą działalność.

    Mocno jak mocno...

    > Ja np. mam
    > dorywczą i ni za cholerę nie mam Vaty tyle do płacenia ani Pitu więc ani
    > KUP ani ulga VAT mnie nie ratują....

    Ale w VAT to możesz ten zwrot przenosić pomiędzy miesiącami (chyba), albo
    dostać zwrót w gotówce. A w podatku dochodowym to masz cały rok na
    odliczenie przecież.
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2007-03-26 03:03:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Mar 2007, Samotnik wrote:

    > A tak naprawdę to wszystkie z drukarkami termicznymi to do kosza się
    > nadają, bo te wydruki nigdy nie dożywają tych 6 lat. Ja je kseruję, ale nie
    > wiem, co to w razie czego pomoże podczas kontroli.

    "W razie", to powiesz że minister wydał niekonstytucyjne rozporządzenie :>
    bo kasy zgodne z rozporządzeniem NIE realizują celów ustawowych :O
    Będzie okazja obejrzeć grupowicza w akcji przed TK ;)

    pzdr, Gotfryd
    "dobra, już uciekam!"