  • 1. Data: 2004-11-28 11:43:05
    Temat: sprzedaz sam. osob. a VAT
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    Witam,
    chcialem prosic o Wasze zdanie w sprawie jn.
    Dane wyjsciwe: dg osoby fiz, KPiR, VAT,

    we wrześniu 04r. kupilem auto osobowe 15-to letnie od osoby fizycznej,
    zaplacilem PCC, wszyskiego bylo 3000zł. Wpisalem to w EŚT i 3000zł w KUP
    we wrześniu 04r.
    Zadne ulepszenia auta nie były robione, tylko jakas naprawa,LPG, płyny.
    Teraz to auto chce sprzedać bo juz nie jest do dg potrzebne.
    Zainteresowany daje mi 2500zł.
    Jak mam potraktowac sprzedaz tego samochodu z punktu VAT:
    1/ czy w grudniu 2004r. bedzie to sprzedaż zwolniona?
    2/ czy w grudniu 2004r.bedzie to sprzedaz opadatkowana stawka 22%?
    3/ czy sprzedaz zwolniona bedzie dopiero po 6 miesiącach
    zaewidencjonowania auta w EŚT tz wmarcu 2005r.

    Wasze odpowiedzi pozwola mnie i innny bywalcom grupy, choc troszki,
    "zrozumiec" jezyk ustawy VAT
    pzdr

  • 2. Data: 2004-11-28 14:04:47
    Temat: Re: sprzedaz sam. osob. a VAT
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak mam potraktowac sprzedaz tego samochodu z punktu VAT:
    > 1/ czy w grudniu 2004r. bedzie to sprzedaż zwolniona?
    Nie będzie trzeba zapłacić Vat nawet pomimo tego iż nie został on odliczony
    przy zakupie. Muszą być spełnione trzy warunki aby Vat-u nie płacić jednym z
    warunków jest to że
    1 samochód musi być używany co najmniej 6 miesięcy

    > 2/ czy w grudniu 2004r.bedzie to sprzedaz opadatkowana stawka 22%?

    Tak

  • 3. Data: 2004-11-28 14:21:01
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    dziekuje za odpowiedz :-)

    Muszą być spełnione trzy warunki aby Vat-u nie płacić jednym z
    > warunków jest to że
    > 1 samochód musi być używany co najmniej 6 miesięcy

    drugi warunek to ze: "nie bylo prawa do odliczenia vatu naliczonego"
    (tak sadze?)

    a trzeci warunek??????

  • 4. Data: 2004-11-29 07:13:22
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Twój szczęsliwy numerek to art. 43 ust. 1 pkt 2 Ustawy o VAT i na ten
    przepis się powołuj, jak nie chcesz płacić podatku.
    Bo nie musisz. ;)

    Alter Native (GG 4646628)

  • 5. Data: 2004-11-29 09:06:21
    Od: AS <a...@p...onet.pl>

    Alter Native napisał(a):
    > Twój szczęsliwy numerek to art. 43 ust. 1 pkt 2 Ustawy o VAT i na ten
    > przepis się powołuj, jak nie chcesz płacić podatku.
    > Bo nie musisz. ;)

    Ale w powiązaniu z
    Art. 43 ust.2 pkt 2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt
    2, rozumie się:

    1) budynki i budowle lub ich części - jeżeli od końca roku, w którym
    zakończono budowę tych obiektów, minęło co najmniej 5 lat;

    2) pozostałe towary, z wyjątkiem gruntów, których okres używania
    przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.
    Trzeba VAT zapłacić

    Andrzej Smereka

  • 6. Data: 2004-11-29 10:27:10
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Racja, zapomniałem, ze samochód używany może stać sie znowu używanym dopiero
    po 6 miesiącach od zakupu wg ustawy vatowskiej.

    W świetle prawa podatkowego samochód jest uznany za używany, jeśli podatnik
    potrafi wykazać, że zanim go nabył, był on używany przez co najmniej 6
    miesięcy.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 7. Data: 2004-12-02 01:25:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Nov 2004, svobo wrote:
    [...]
    >+ a trzeci warunek??????

    "nie był ulepszany ponad 30% z odliczeniem VAT" czy jakoś
    podobnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)