  • 1. Data: 2004-11-27 19:45:53
    Temat: umowa kupna sprzedazy..?
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Mam do Was takie pytanko....
    Czy jest mozliwosc, aby firma kupila od osoby fizycznej uzywana rzecz? a
    jezeli tak, jakie to ma konsekwencje? (jaki podatek nalezy uiscic?) I
    jeszcze jedna informacja, wspomniana osoba fizyczna prowadzi dzialalnosc i
    jest opodatkowana w formie karty podatkowej (zatem o ile wiem rachunku nie
    moze wystawic, gdyz sprzedaz tejze rzeczy uzywanej nie miesci sie w
    granicach uslug wykonywanych opodatkowanych w formie tejze karty)
    nie wiem czy za bardzo nie namieszalam....
    prosze o wyrozumialosc i pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 2. Data: 2004-11-27 22:02:01
    Temat: Re: umowa kupna sprzedazy..?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, a&e wrote:

    > + Mam do Was takie pytanko....
    > + Czy jest mozliwosc, aby firma kupila od osoby fizycznej uzywana rzecz?

    ...no a czemu by nie...

    > + a jezeli tak, jakie to ma konsekwencje? (jaki podatek nalezy uiscic?)

    Wchodzi w rachubę PCC. Zakładam że to rzecz "osobista" (ważne
    w świetle dalszych twoich wyjaśnień :)) oraz że "używana"
    (patrz ustawa - najmniej pół roku dla "rzeczy ruchomych").
    Dla >1000 zł jest PCC.
    Zdaje się że trzeba założyć wtedy ewidencję PCC :)

    A do tego to się NIE wypowiadam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-27 23:03:26
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    > Wchodzi w rachubę PCC. Zakładam że to rzecz "osobista"

    osobista jak osobista, jest to radio (taxi) a on ma dzialalnosc pt. uslugi
    przewozowe i chce sprzedac stare uzywane radio a kupic nowe...... , bo w
    dzialalnosci ma tylko uslugi przewozowe (a przy karcie podatkowej ponoc jest
    zdecydowany szlaban na jakiekolwiek przychody poza wskazana dzialalnoscia)

    (
    > Dla >1000 zł jest PCC.

    a to radyjko ponizej tysiaczka

    > Zdaje się że trzeba założyć wtedy ewidencję PCC :)

    chyba musze o karcie podatkowej poczytac........
    dzieki za przemyslenia.....
    jakby jeszcze cos sie nasunelo w temacie, to zapraszam do podzielenia
    sie....

  • 4. Data: 2004-11-28 14:44:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004 23:02:01 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Zdaje się że trzeba założyć wtedy ewidencję PCC :)
    A mozesz cos wiecej na ten temat? Jakis przepis?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-12-02 01:19:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Nov 2004, WAM wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Zdaje się że trzeba założyć wtedy ewidencję PCC :)
    >+ A mozesz cos wiecej na ten temat? Jakis przepis?

    Nie wiem czy obowiązuje, poruszano np tu (rok 2000 !):

    http://groups.google.pl/groups?selm=3ab0ce69%40news.
    vogel.pl

    --
    pozdrowienia, Gotfryd