  • 1. Data: 2006-03-24 18:53:14
    Temat: sprzedaz uslugi informat. za granice - jaki VAT, jaka faktura?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Sa dwie firmy: jedna w Polsce, druga w Niemczech.

    Firma z Niemiec zamawia usluge informatyczna w Polsce (wykonanie strony
    www), ktora jest wykonywana na serwerze w Niemczech.

    Po wykonaniu uslugi dochodzi do platnosci: i tu nie wiem co sie dzieje.

    Jaka fakture powinna wystawic firma polska, i ile VAT powinno sie na
    niej znalezc?

    W Polsce za takie cos zaplaciloby sie 22% VAT, ale gdzies wyczytalem, ze
    "za sprzedanie uslugi za granice >stworzenie strony www< nie placi sie
    VAT'u".

    Jak wiec powinno byc, zeby bylo najkorzystniej, i zgodnie z prawem?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 2. Data: 2006-03-25 22:03:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > Sa dwie firmy: jedna w Polsce, druga w Niemczech.
    >
    > Firma z Niemiec zamawia usluge informatyczna w Polsce (wykonanie strony
    > www), ktora jest wykonywana na serwerze w Niemczech.

    Jesteś pewien, że usługa jest WYKONYWANA w Niemczech?
    Programiści/informatycy siedzą w Niemczech?

    tak samo, jak w każdym innym przypadku.

    M.

  • 3. Data: 2006-03-26 10:50:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Jesteś pewien, że usługa jest WYKONYWANA w Niemczech?
    > Programiści/informatycy siedzą w Niemczech?

    Nie, nie jestem.
    Informatycy siedza w Polsce - czyli wynika z tego, ze usluga jest
    wykonywana w Polsce?

    > tak samo, jak w każdym innym przypadku.

    Czyli?

    0% VAT, bo usluga na eksport, czy 22% VAT, bo usluga informatyczna?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 4. Data: 2006-03-26 12:22:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]

    Zajrzyj jednak do archiwum.
    Temat był wałkowany od maja 2004
    wielokrotnie.

    A jak nie chce Ci się szukać w archiwum,
    to znajdź definicję świadczonych usług w ustawie,
    przeczytaj artykuły z ustawy dotyczące miejsca świadczenia.
    Ustal to miejsce i zgodnie z Rozporządzeniem
    i ustawą wystaw właściwie fakturę.

  • 5. Data: 2006-03-26 18:39:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    cef wrote:

> [...]
    > przeczytaj artykuły z ustawy dotyczące miejsca świadczenia.
    > Ustal to miejsce i zgodnie z Rozporządzeniem

    No wlasnie nie ja wystawiam fakture (ja jestem w Niemczech jako firma
    niemiecka, firma wystawiajaca fakture - w Polsce).

    Popatrzylem w archiwum, wynika z tego, ze firma Polska wystawia mi
    fakture na eksport 0% VAT, a ja jako firma niemiecka place VAT w
    Niemczech "po niemiecku" - zgadza sie?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 6. Data: 2006-03-26 20:05:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > niemiecka, firma wystawiajaca fakture - w Polsce).
    >
    > Popatrzylem w archiwum, wynika z tego, ze firma Polska wystawia mi

    Nie jest to 0%, tylko nie podlega
    opodatkowaniu w Polsce.

    a ja jako firma niemiecka place VAT w
    > Niemczech "po niemiecku" - zgadza sie?

    Tu się zgadza.

  • 7. Data: 2006-03-27 07:22:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    cef wrote:

    > Nie jest to 0%, tylko nie podlega
    > opodatkowaniu w Polsce.
    >

    > a ja jako firma niemiecka place VAT w
    >
    > Tu się zgadza.

    Dzieki, teraz mam to jasniej :)

    Co by sie stalo, gdyby niemiecka firma wziela w Polsce fakture z polskim
    VATem (22%)? Nie moglaby tego wrzucic w koszty?

    Albo inaczej - co by sie stalo, gdyby polska firma kupila jakis towar w
    Niemczech, placac za niego w Niemczech niemiecki VAT (16%), a nie polski
    w Polsce (22%)?
    Nie mozna by tego wrzucic w koszty? Polska firma musialaby doplacic
    roznice? Taka niemiecka faktura z 16% VAT bylaby nielegalna/niewazna?

    Pytam z ciekawosci, bo niby wspolny rynek, wspolne prawa, ale troche to
    moze sie wydac pokrecone.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 8. Data: 2006-03-28 17:38:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Mar 2006, Tomasz Chmielewski wrote:

    > 0% VAT, bo usluga na eksport

    wKF: od 1.V.2004 nie ma granicy celnej, więc nie może być eksportu,
    niezależnie jak obrócić resztę kota ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)