  • 1. Data: 2003-05-08 19:53:53
    Temat: Re: student pracodawcą -> ZUS
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > Czy jeżeli pracodawcą (właścicielem firmy) jest student (do 26r. życia) to
    > musi płacić za siebie ubezpieczenie społeczne (emeryt, rent...) ?
    > Dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedź na pytanie.
    > Sebastian
    tak

  • 3. Data: 2003-05-08 20:01:05
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tak

    i w dodatku normalna stawke, bez roznicy czy jestes studentem czy nie.

  • 4. Data: 2003-05-08 20:03:34
    Od: "Sebastian" <s...@U...ceti.pl>

    > i w dodatku normalna stawke, bez roznicy czy jestes studentem czy nie.

    Jednym słowem zakłada na takich samych zasadach jak każdy inny - żadnych
    ulg.
    Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
    Sebastian

  • 5. Data: 2003-05-08 22:27:35
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    weszła jakas ustawa ze absolwenci po ukonczeniu studiow otwierający DG,
    ktory przez wczesniejsze 12 miesiecy nigdzie nie pracowali, do roku moga
    zostac zwolnieni z oplacania emerytalnego.....dokladne inforamcje na stronie
    ZUS, poczytaj.

    Pozdrowienia
    Baśka

  • 6. Data: 2003-05-09 06:36:47
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Basia lub Damian wrote:
> [...]
    > DG, ktory przez wczesniejsze 12 miesiecy nigdzie nie pracowali, do
    > roku moga zostac zwolnieni z oplacania emerytalnego.....dokladne

    albo na www.1praca.gov.pl
    ale czy jeszcze aktualny jest ten program ??

    pozdrowienia
    galis

  • 7. Data: 2003-05-09 07:17:52
    Od: "PC" <a...@i...pl>

    > weszła jakas ustawa ze absolwenci po ukonczeniu studiow otwierający DG,
    > ktory przez wczesniejsze 12 miesiecy nigdzie nie pracowali
    To chyba nie jest tak wg mnie. Nalezy tylko uwazac aby nigdzie formalnie
    nie pracowac w dniu otrzymania dyplomu. Ponizej fragment ze strony:
    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm

    pozdr
    PC

    (...)
    Absolwenci, którzy:
    prowadzili już działalność gospodarczą, ale zakończyli jej prowadzenie przed
    dniem poprzedzającym dzień określony w dyplomie, świadectwie ukończenia
    szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu (dokonali odpowiednich
    wyrejestrowań od dnia poprzedzającego dzień określony w dyplomie,
    świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu lub od
    dnia wcześniejszego), a następnie podjęli prowadzenie działalności od dnia
    określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o
    ukończeniu kursu, nie wcześniejszego jednak niż od 4 sierpnia 2002 r.
    (dokonali odpowiednich zgłoszeń od 4 sierpnia 2002 r. lub od daty
    późniejszej) - są uprawnieni do złożenia wniosku o zwolnienie z obowiązku
    opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne,
    (...)