  • 1. Data: 2003-06-25 15:33:21
    Temat: szybka amortyzacja
    Od: Jolanta Targowska <j...@e...com.pl>

    Prosz? powiedzcie mi jak najszybciej mozna zamortyzowac nowy samochód
    ciezarowy zakupiony na firme, niewielka dzialanosc jednoosobowa. Czy
    musze go amortyzowac przez 60 miesiecy czy mozna szybciej?
    Jolka

  • 2. Data: 2003-06-26 09:53:42
    Temat: Re: szybka amortyzacja
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Uzytkownik "Jolanta Targowska" <j...@e...com.pl> napisal w
    wiadomosci news:3EF9C0C1.8356FE46@eskadra.com.pl...
    > Proszę powiedzcie mi jak najszybciej mozna zamortyzowac nowy samochód
    > ciezarowy zakupiony na firme, niewielka dzialanosc jednoosobowa. Czy
    > musze go amortyzowac przez 60 miesiecy czy mozna szybciej?
    --------------------------------------
    Jesli masz ustawe pdof to poczytaj art.22k jest mozliwosc zastosowania
    wspólczynnika 2 jest tez wspólczynnik 3 ale to gminy zagrozone recesja i
    degradacja ( ale jak na razie na ten rok nie ma takiego wykazu ) .Akurat ten
    przepis o degrdacji mnie interesuje ale jak narazie go nie ma .Chyba ze
    gdzies przegapilam
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-06-26 13:49:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Wiola Pikorska wrote:

> [...]
    >+ wspólczynnika 2 jest tez wspólczynnik 3 ale to gminy zagrozone recesja i
    >+ degradacja ( ale jak na razie na ten rok nie ma takiego wykazu )

    No to ja cię przepraszam... ale IMHO taki wykaz jest co najmniej
    od 2001 roku kiedy to przesłuchałem wszystkie urzędy w mieście
    (od skarbówki poczynając) i był czeski film :>

    Niemniej:

    >+ przepis o degrdacji mnie interesuje ale jak narazie go nie ma .
    >+ Chyba ze gdzies przegapilam

    Chyba że jednak :) - proponuję razem z komentarzem coby elektronów
    nie marnować a nie wpuścić kogoś w maliny (są *dwie* *różne* listy):
    http://groups.google.com/groups?q=gmin+rozporz%C4%85
    dzenie+group:*.podatki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&
    scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=200
    2&as_maxd=26&as_maxm=6&as_maxy=2003&selm=Pine.WNT.4.
    50.0305240910490.-266019%40k6-2.portezjan.zabrze.pl&
    rnum=1

    (podawałem podstawę, słowa kluczowe itp)

    >+ Pozdrawiam Wiola

    wzajemnie - Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-26 13:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Wiola Pikorska wrote:
    [...]
    >+ ( ale jak na razie na ten rok nie ma takiego wykazu ) .

    Ups. Przeoczyłem co piszesz :)
    Jeśli masz na myśli że ten wykaz ma się *ukazać* to IMHO
    interpretujesz niesłusznie zapisy: wykaz obowiązuje aż
    pojawi się nowy który go uchyli !!
    Poprzedni spokojnie może obowiązywać np. 5 lat... a w ustawie
    jest zapis co i jak robić :) jak w trakcie roku pojawi się nowy.
    Czemu wszyscy chcą zawsze "dzisiejszych" przepisów, skoro wiadomo
    że ustawa obowiązujące *w tym roku* również jest "stara" i została
    pouchwalana (no, zmiany :)) w roku *zeszłym* ??
    Ostatnio ktoś na *.prawo oburzał się że to niemożliwe żeby
    "wczorajszy" kurs NBP uznawać za "obowiązujący" dziś... Jakaś
    moda na świeże bułeczki ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-27 15:04:41
    Temat: Re[2]: szybka amortyzacja
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 26 czerwca 2003 o godzinie (15:53:35) napisano:
    GSn> Ostatnio ktoś na *.prawo oburzał się że to niemożliwe żeby
    GSn> "wczorajszy" kurs NBP uznawać za "obowiązujący" dziś... Jakaś
    GSn> moda na świeże bułeczki ? ;)

    Nie moda, a koniecznosc wymuszona glupota ustawodawcy... W koncu zmian
    jest coraz wiecej (takze zmian do zmian), a obecny rok ma byc kolejnym
    rekordowym rokiem pod wzgledem wydanych Dziennikow Ustaw. Co sie
    dziwic ludziom, ze nie wierza w aktualnosc tego, co robia poslowie i
    ministrowie... :(

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl