  • 1. Data: 2003-06-25 17:04:28
    Temat: clo na laptopa przywiezionego z USA
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam serdecznie,
    za kilka dni wylatuje do USA i pomyslalem sobie, ze chetnie przywiozlbym sobie
    laptopa(ktory, jak wiadomo, bedzie tam 2x tanszy). Jak wy sobie radzicie w tej
    sytuacji? Nie deklarujecie laptopa do oclenia(a nuz sie uda) czy tez moze
    wpisujecie go do deklaracji wywozowej, a pozniej przywozicie bez problemow?

    Jesli ktos moze mi jakos pomoc jak rozwiazac ten problem - bede wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2003-06-26 08:06:51
    Temat: Re: clo na laptopa przywiezionego z USA
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

> [...]
    > sytuacji? Nie deklarujecie laptopa do oclenia(a nuz sie uda) czy tez moze
    > wpisujecie go do deklaracji wywozowej, a pozniej przywozicie bez
    Komputer możesz przewozić bez problemu przez granicę bez wpisywania go do
    deklaracji.
    Czasami możesz jedynie powiedzieć celnikom, że wieziesz i tyle. Jest on
    traktowany jak rzeczy osobiste.
    Ja się natomiast zastanawiam nad sensem przywożenia ze stanów czegoś takiego
    bo:
    - cło jest zerowe, natomiast na granicy mogą dowalić ci VAT 22%, (bez cła i
    vatu możesz przywieźć do ?70)
    - będziesz zapewne miał system angielski, jeżeli używasz normalnie polskiego
    to może być problemem (ale nie musi) z legalnością licencji
    - gwarancja, niektóre firmy mają world wide warranty ale te na ogół nie są
    tańsze 2x a taki notebook to za droga impreza aby traktować go jako
    jednorazówkę
    - zasilacz na 230V i tak będziesz musiał kupić albo tam albo w Polsce, takie
    akcesoria są niestety bardzo drogie
    Mietek

  • 3. Data: 2003-06-26 08:07:08
    Od: "napi" <wap@ANTYSPAM/konto.pl>

    Z tego co wiem cło na laptopy nie ma wystepuje, jedynie Vat którego w Usa
    nie ma .
    Mysle ze jak kupisz u nas obudowe laptopopodobną(za 100zł) i zadeklarujesz
    wywóz to i tak sie opłaci.

  • 4. Data: 2003-06-27 09:08:17
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    przywiozłem sprzęt z USA i nic nie zgłaszałem

    --
    Zapraszamy na nasze strony www.kts.pl