  • 1. Data: 2003-06-25 13:05:15
    Temat: problem
    Od: "comet" <p...@p...fm>

    Mam taki problem:
    Jakis czas temu dostalam zwrot podatku - pieniazki wplynely juz na moje
    konto i niby wszystko gra. tyle ze dzis odkrylam PIT ktorego nie wlaczylam
    do rozliczenia. Rozlicza mnie mama, ja mieszkam w innym miescie i bylam
    przekonana ze miala wszystkie dokumenty. Okazuje sie ze jednego nie miala, a
    kwota na picie nie jest mala, bo dotyczy 6 miesiecy pracy.
    Prosze mi naswietlic co powinnam zrobic w tej sytuacji i co mi grozi.
    Dlaczego nie dostalam zadnego wezwania do korekty???

    Monika

  • 2. Data: 2003-06-25 14:41:11
    Temat: Re: problem
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "comet" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prosze mi naswietlic co powinnam zrobic w tej sytuacji i co mi grozi.
    > Dlaczego nie dostalam zadnego wezwania do korekty???
    Napewno musisz złozyć PIT-roczny korygujący i uwzględnić ten która
    przegapiłaś w rozliczeniu.Być może nie wyjdzie jakaś róznica w podatku (
    jeśli był dokładnie rozliczony ) Natomiast to że ci zwrócili to nie znaczy
    że US przy zwrocie sprawdza twoje wszystkie PIT -y wydaje mi się że
    najczęściej robi zwrot na podstawie tylko rocznego.Jak bedziesz miała
    niedopłate podatku to musisz zwrócić wraz z odsetkami.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-06-25 17:09:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003, comet wrote:

> [...]
    >+ przekonana ze miala wszystkie dokumenty. Okazuje sie ze jednego nie miala, a
    >+ kwota na picie nie jest mala, bo dotyczy 6 miesiecy pracy.

    Znaczy: nie uwzględniłaś w rocznym PIT i zaniżyłaś podatek, jak
    rozumiem.

    >+ Prosze mi naswietlic co powinnam zrobic w tej sytuacji i co mi grozi.

    IMO nie czekać aż US wykryje, tylko:
    - sporządzić korektę
    - sporządzić wyjaśnienie
    - sporządzić pismo z "czynnym żalem", powołujące się na fakt że sama
    odkryłaś błąd *i go naprawiłaś wpłacając brakujący podatek
    wraz z odsetkami* !!
    - wpłacić należną kwotę i w ten sam dzień złożyć "papiery", tak będzie
    IMHO optymalnie :) bo US nie ma szans sam spytać za co jest
    wpłata :)

    >+ Dlaczego nie dostalam zadnego wezwania do korekty???

    Bo widać wypłacili na podstawie twojego zeznania i (jeszcze) nie
    sprawdzali... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-26 07:14:25
    Temat: Odp: problem
    Od: "comet" <p...@p...fm>

    Serdecznie dziekuje za powazne potraktowanie mojej niepowaznej osoby;)

    Pozdrawiam,

    Monika

    Użytkownik comet <p...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdc6je$lsh$...@a...news.tpi.pl...