  • 1. Data: 2002-10-26 08:40:30
    Temat: rezygnacja z VATu
    Od: "Marcin" <a...@a...pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza. w VAT wszedlem dobrowolnie. Czy od nowego
    roku moge zrezygnowac z bycia platnikiem VATu?
    Sygnalizuje ze mam tez kase fiskalna ale mysle ze to nie ma nic do
    rezygnacji z Vatu

    Marcin

  • 2. Data: 2002-10-26 09:49:28
    Temat: Re: rezygnacja z VATu
    Od: "Łukasz Nowicki" <j...@a...me>

    Użytkownik "Marcin" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza. w VAT wszedlem dobrowolnie.
    > Czy od nowego roku moge zrezygnowac z bycia platnikiem VATu?

    Przykro mi, ale płatnik VAT zostaje płatnikiem na całe
    życie. Nawet jeśli zklikwidujesz działalność i założysz
    nową - nic to nie da.

    > Sygnalizuje ze mam tez kase fiskalna ale mysle ze to nie ma
    > nic do rezygnacji z Vatu

    Ano nic.

    hth

  • 3. Data: 2002-10-26 10:28:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Nowicki napisał:
    > Użytkownik "Marcin" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przykro mi, ale płatnik VAT zostaje płatnikiem na całe
    > życie. Nawet jeśli zklikwidujesz działalność i założysz
    > nową - nic to nie da.

    Nastepny spioch. A kiedy to ostatnio czytało sie ustawe o PTU??
    Pół roku temu?
    Może czas na powtórkę..

    Do Marcina:
    Możesz raz na trzy lata zdecydowac czy chcesz czy nie chcesz być VATowcem.
    Szczegóły jutro - mam dzis impreze rodzinną.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-26 10:51:21
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a j...@a...me napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Użytkownik "Marcin" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przykro mi, ale płatnik VAT zostaje płatnikiem na całe
    > życie. Nawet jeśli zklikwidujesz działalność i założysz
    > nową - nic to nie da.

    Z tym "na całe życie" to bym nie przesadzał

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 5. Data: 2002-10-26 10:58:52
    Od: "Łukasz Nowicki" <j...@a...me>

    > Nastepny spioch. A kiedy to ostatnio czytało sie ustawe o PTU??
    > Pół roku temu?

    Jak nie dawniej :)

    > Może czas na powtórkę..

    No może...

    > Do Marcina:
    > Możesz raz na trzy lata zdecydowac czy chcesz czy nie chcesz być VATowcem.
    > Szczegóły jutro - mam dzis impreze rodzinną.

    Hm... Jak tak to ja sobie poczytam, i dzięki za info :)

  • 6. Data: 2002-10-26 23:02:57
    Temat: to ja zaczekam na szczegoly
    Od: "Marcin" <a...@a...pl>

    Możesz raz na trzy lata zdecydowac czy chcesz czy nie chcesz być VATowcem.
    >Szczegóły jutro - mam dzis impreze rodzinną.

> [...]

    czekam z nadzieja i utesknieniem na szczegoly
    Maarcin
    :-)

  • 7. Data: 2002-10-27 20:25:06
    Temat: Re: to ja zaczekam na szczegoly
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > czekam z nadzieja i utesknieniem na szczegoly
    > Maarcin
    > :-)

    Czy ktoś by mógł w zastepstwie opisać?
    Lecze kaca.
    Pa!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-27 21:01:22
    Od: "Łukasz Nowicki" <j...@a...me>

    > Czy ktoś by mógł w zastepstwie opisać?
    > Lecze kaca.
    > Pa!

    Też bym poleczył, ale jakoś brak okazji do nadejścia.
    No więc czy ktoś mógłby opisać?

  • 9. Data: 2002-10-28 10:29:43
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:

    > Czy ktoś by mógł w zastepstwie opisać?

    Jeżeli jesteś z własnej inicjatywy VAT-owcem już co najmniej 3 lata to
    od 1 października może z "bycia VAT-owcem" zrezygnować jeśli oczywiście
    obrót nie przekroczył w poprzednim roku kwoty granicznej. Są 2 różne
    interpretacje jak to się wykonuje:
    1. Automatycznie. Byż może nawet nie wiesz o tym, że już od 1
    października nie jesteś VAT-owcem. Taką interpretację prezentowano w
    artykułach w "Rzeczypospolitej"
    2. Do końca poprzedniego miesiąca przed rezygnacją z VAT-u trzeba
    złożyć zawiadomienie w US. Nikt chyba nie wie czy są na to jakieś
    specjalne druki, czy wystarczy napisać "własnymi słowami". Ta
    interpretacja wygląda na rozsądniejszą, ale ja już w rozsądek urzędów i
    ministrów nie wierzę