    From: Nikt <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: to ja zaczekam na szczegoly
    Date: Mon, 28 Oct 2002 11:29:43 +0100
    Sender: n...@p...onet.pl@lin.kompas.net.pl

    Maddy wrote:

    > Czy ktoś by mógł w zastepstwie opisać?

    Jeżeli jesteś z własnej inicjatywy VAT-owcem już co najmniej 3 lata to
    od 1 października może z "bycia VAT-owcem" zrezygnować jeśli oczywiście
    obrót nie przekroczył w poprzednim roku kwoty granicznej. Są 2 różne
    interpretacje jak to się wykonuje:
    1. Automatycznie. Byż może nawet nie wiesz o tym, że już od 1
    października nie jesteś VAT-owcem. Taką interpretację prezentowano w
    artykułach w "Rzeczypospolitej"
    2. Do końca poprzedniego miesiąca przed rezygnacją z VAT-u trzeba
    złożyć zawiadomienie w US. Nikt chyba nie wie czy są na to jakieś
    specjalne druki, czy wystarczy napisać "własnymi słowami". Ta
    interpretacja wygląda na rozsądniejszą, ale ja już w rozsądek urzędów i
    ministrów nie wierzę