  • 1. Data: 2004-12-21 14:55:40
    Temat: treść faktury...
    Od: KorKi <K...@e...pl>

    witam grupowiczów

    chciałbym zasięgnąć rady...otóż pare dni temu kupiłem meble kuchenne
    składające się z gotowych szafek do własnego montażu. Meble te można
    było kupować w dowolnych konfiguracjach...nawet pojedyńcza szafka...czy
    drzwiczki od szafki. Poprosiłem o fakturę imienną, w celu późniejszego
    odliczenia od podatku części elementów tych mebli, które będą
    przeznaczona na zabudowe (zlew, piekarnik). Dostałem fakturę z tylko
    jedną pozycją coś w stylu "meble kuchenne Traffic szt 1", kiedy
    poprosiłem żeby sklep wypisał mi fakturę z wyszczególnionymi wszystkimi
    elementami, które zamówiłem, pani mi powiedziała, że to niemożliwe, że
    mają taki program fakturujący i nie może mi pomóc...oczywiście mocno
    się zezłościłem, poprosiłem kierownika...niestety go nie było...no i
    odpuściłem.
    Pytanko brzmi...czy mam prawo wymagać takiej faktury jak chcę..czy
    możliwa jest teraz korekta faktury? Jak mam teraz walczyć z tym
    sklepem..nadmienie tylko że narazie jeszcze meble nie dotarły i chwile
    to jeszcze potrwa.

    pozdawiam KorKi

  • 2. Data: 2004-12-21 15:08:23
    Temat: Re: treść faktury...
    Od: Robert Steward <d...@o...pl>

    Użytkownik KorKi napisał:

    > witam grupowiczów
    >
    > chciałbym zasięgnąć rady...otóż pare dni temu kupiłem meble kuchenne
    > składające się z gotowych szafek ....

    IMHO w programie fakturującym mogą mieć całe zestawy kuchenne pod jakąś
    tam nazwą np: traffic,
    choć z pewnością masz prawo żadać zestawienia (załącznika do faktury)
    zawierącego wszystkie elementy kuchni: szafki, fronty, itd, itd)

    powodzenia
    Robert Steward

  • 3. Data: 2004-12-21 15:15:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert Steward napisał(a):

> [...]
    > choć z pewnością masz prawo żadać zestawienia (załącznika do faktury)
    > zawierącego wszystkie elementy kuchni: szafki, fronty, itd, itd)

    Ale mogą nie mieć cen na poszczególne składniki. I tu będzie problem.
    Samo zestawienie bez cen poszczególnych elementów na nic sie zda.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2004-12-21 15:22:06
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    Maddy wrote:
    > Ale mogą nie mieć cen na poszczególne składniki. I tu będzie problem.
    > Samo zestawienie bez cen poszczególnych elementów na nic sie zda.

    Autor watku wspomnial, ze szafki mogl kupic w dowolnej konfiguracji wg.
    wlasnego uznania. Mi wyglada na to, ze sklep po prostu idzie na latwizne
    ... co za roznica czy to blat czy to szafka ... jest to po prostu 'mebel
    kuchenny'.

    Co do zestawienia sprzedazy to powinni wypisac ceny poniewaz na jakiejs
    podstawie musieli wyliczyc cene koncowa. W koncu to nie jest 'zestaw
    kuchenny' a dobrane 'meble kuchenne'.

    Ale to tylko moje skromne zdanie.

    Arek

  • 5. Data: 2004-12-21 16:44:24
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Ale mogą nie mieć cen na poszczególne składniki. I tu będzie problem.
    > Samo zestawienie bez cen poszczególnych elementów na nic sie zda.

    To niech te ceny wymyslą.
    W McDonaldzie sam hamburger kosztuje ileśtam, a w zestawie jest tańszy... i
    na paragonie czy fakturze drukują się wszystkie składniki zestawu: kanapka,
    frytki, napój

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 6. Data: 2004-12-21 17:57:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, KorKi wrote:
    [...]
> [...]
    > + wyszczególnionymi wszystkimi elementami, które zamówiłem, pani mi
    > + powiedziała, że to niemożliwe, że mają taki program fakturujący

    Wiesz, polecam posty rozpatrujące *dopuszczalność* takiego postawienia
    sprawy: wyjdzie ci z nich używany w takich razach argument.
    Taki mianowicie że trochę głupio wygląda faktura na X ton piasku,
    Y ton cementu, ZZZZ cegieł, VVVV pustaków... oraz NNNN roboczogodzin
    różnych majstrów itp. - jeśli to co zamówiłeś i kupujesz potocznie
    nazywa się "dom jednorodzinny"...

    > + Pytanko brzmi...czy mam prawo wymagać takiej faktury jak chcę..

    IMHO to czego chcesz to *specyfikacja zakupu*.
    Oczywistym jest że dobrze by było żeby taki dokument mieć - i IMHO
    można się go domagać (żądać).
    Natomiast kwestia czy "muszą podać ci ceny jednostkowe" (na przykład)
    IMHO wygląda inaczej: *jeśli* tak się nie umawiałeś to jak na mój gust
    *nie* muszą.
    To że "mogą"... ano "mogą".
    Ale mi wygląda na to że należysz do grupy ludzi uważającej fakturę
    za to czym nie jest: mianowicie za *dowód wykonania*, *dowód zakupu*,
    dowód wydania, specyfikację dostawy właśnie, dowód zapłaty... nie,
    fakt że na tym samym papierze co faktura *można* zawrzeć sporo
    innych danych oraz że fakturę *można* tak sporządzić że "przy okazji"
    będzie również specyfikacją :) nie znaczy że faktura "od tego jest" :)

    > + czy możliwa jest teraz korekta faktury?

    IMHO - możliwa.
    Ale to zupełnie co innego niż "ich psi obowiązek" :) - to "ich
    dobra wola".
    Natomiast o *specyfikację sprzedaży* to owszem, sam bym zawalczył na
    twoim miejscu... żeby było jasne że ten kot w worku miał być szary
    w paski ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-22 00:00:11
    Od: "KorKi" <m...@s...mam.w.dupie.pl>

    Użytkownik "KorKi" <K...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest teraz korekta faktury? Jak mam teraz walczyć z tym sklepem..nadmienie
    > tylko że narazie jeszcze meble nie dotarły i chwile to jeszcze potrwa.

    P.S. Meble kuchenne to nie był zestaw jako taki...wybierałem z katalogu
    konkretne szafki z konkretnymi cenami...dosłownie wszystko ma osobną cene
    (zgodnie z katalogiem)....nawet głupie uchwyty...

    pozdrawiam...KorKi

  • 8. Data: 2004-12-22 00:09:09
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik KorKi napisał:
> [...]
    > możliwa jest teraz korekta faktury? Jak mam teraz walczyć z tym
    > sklepem..nadmienie tylko że narazie jeszcze meble nie dotarły i chwile

    z tego co napisales to mozna bylo te skladniki kupic osobno, czyli kazdy
    musi miec cene, a skoro ma cene to musi byc zaksiegowany po to by potem
    sprzedac go na fakture.
    Co innego jesli kupujesz jakis zestaw ktorego skladniki mozesz w pewnym
    zakresie modyfikowac - np. kupujesz duza pizze a skladniki kompnujesz i
    masz 10 do wyboru.
    Placisz wtedy za pizze a skladniki to juz inna bajka.

    Na jakiej zasadzie zakupiles te mebelki ? czy poprostu wchodzi sie do
    sklepu i " oo ten po 50zl, ten 120zl, to wezme i ten blacik za 200zl"
    czy poprost ubyly jakies zestawy mebli i mozna bylo wybrac miedzy ich
    konfiguracja ?

    Jesli kazdy z tych elementow mozesz kupic osobno, powinny byc osobno
    takze na fakturze.

    --
    fi5h

  • 9. Data: 2004-12-22 10:24:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, fi5h wrote:
    [...]
    > + Jesli kazdy z tych elementow mozesz kupic osobno, powinny byc osobno takze na
    > + fakturze.

    IMHO naciagasz.
    Bo wychodzi z takiego postawienia sprawy że jeśli firma budowlana
    sprzedaje "luzem" materiały budowlane, mało - do wybudowania domku
    robi kosztorys - to faktura nie powinna być na "wybudowanie domu"
    a owe X ton cementu, C cegieł,...itd (plus R godzin robocizny :]).
    Nie zgadzam się z takim podejściem ! (że "powinna")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2004-12-22 10:51:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Dec 2004 11:24:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > a owe X ton cementu, C cegieł,...itd (plus R godzin robocizny :]).
    > Nie zgadzam się z takim podejściem ! (że "powinna")

    Jak to ktoś już powiedział - mylisz fakturę ze specyfikacją sprzedaży.
    Na fakturze równie dobrze mogłoby być (hipotetycznie):
    - materiały i usługi budowlane wg. wykazu - szt. 1 cena podatek wartość...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu