  • 1. Data: 2004-02-25 09:31:47
    Temat: tytul faktury VAT
    Od: "exit" <no spam_josh11@wp.pl>

    Witam,
    prowadze DG na kontrakcie managerskim w firmie.
    Wysatawiam faktury zgodnie z umowa.
    Natomiast sprzedaje teraz 35 dni niewykorzystanego urlopu i nie mam pojecia
    jaki wystawic tytul faktury.Nie moze byc to niz powiazanego z umowa.
    Czy ktos moze mi pomoc w jakiejs propozycji tytulu.?
    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2004-02-25 10:35:52
    Temat: Re: tytul faktury VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik exit napisał:
> [...]
    > jaki wystawic tytul faktury.Nie moze byc to niz powiazanego z umowa.
    > Czy ktos moze mi pomoc w jakiejs propozycji tytulu.?

    Czekaj, ty wystawiasz faktury VAT?
    Na kontrakcie menedżerskim?

    Samobójca?
    I może jszcze rozliczasz sobie wszystkie koszty, jak w DG?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-25 10:36:16
    Od: "exit" <no spam_josh11@wp.pl>

    | Czekaj, ty wystawiasz faktury VAT?
    | Na kontrakcie menedżerskim?
    |
    | Samobójca?
    | I może jszcze rozliczasz sobie wszystkie koszty, jak w DG?

    to jest bardziej umowa o wspolpracy ale idea podobna:-)
    exit

  • 4. Data: 2004-02-25 10:42:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik exit napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > to jest bardziej umowa o wspolpracy ale idea podobna:-)

    Może lepiej zweryfikuj treśc umowy. Bo jeżeli podpada pod usługi
    menedzerskie to masz duuuży problem.

    Przedrw wszystkim nabywca nie może sobie odliczyc VATU.
    Twoje koszty są obcięte do ustawowo określonej kwoty - jak za umowe o
    pracę.
    Sa jeszcze jakies pierepałki z ZUSem (tu nie jestem na czasie akurat).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-25 11:32:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, it was written:

> [...]
    >+ |
    >+ to jest bardziej umowa o wspolpracy ale idea podobna:-)

    Liczy się idea właśnie (patrz KC art. 65, ".2 W umowach należy raczej
    badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać się na
    jej dosłownym brzmieniu.")
    Można przypuszczać że USy będą "raczej" :] usiłować z umów doradczych
    i "współpracy" robić managerskie niż na odwrót. Skutki ci Maddy wyłożyła :]

    Abstrahując od tego: za URLOP sobie f-ry nie wyobrażam.
    Po prostu - praca pracownika jest droższa o 1/11 na cele
    urlopu właśnie (oczywiście mnożąc owe 1+1/11 razy wszystkie
    inne koszty :]) i jeśli prowadzisz DG to było trzeba to
    uwzględnić w kwocie wartości świadczenia.
    Nic nie robisz - f-ry nie ma i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-25 16:47:06
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Nic nie robisz - f-ry nie ma i już.

    a czy jak się weźmie urlop po 1 maja, to można wystawić fakturę za
    "zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności"? (art. 8.1.2
    nowego ptu)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 7. Data: 2004-02-25 17:43:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w
    wiadomości news:c1iji6$g1o$1@absinth.dialog.net.pl...

    > a czy jak się weźmie urlop po 1 maja, to można wystawić fakturę za
    > "zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności"? (art.
    8.1.2
    > nowego ptu)

    najlepiej za powstrzymanie się od wystawienia faktury :-)

  • 8. Data: 2004-02-25 20:55:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, bromden wrote:
    [...o świadczeniu na DG lub zleceniu...]
    >+ a czy jak się weźmie urlop po 1 maja, to można wystawić fakturę za
    >+ "zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności"? (art. 8.1.2
    >+ nowego ptu)

    Wiesz, ustawodawca chyba nie wszystko przewidział :)
    Mi się spodobało :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-25 21:19:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, cef wrote:

> [...]
    >+ > a czy jak się weźmie urlop po 1 maja, to można wystawić fakturę za
    >+ > "zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności"?
    [...wg nowego VATu...]
    >+ najlepiej za powstrzymanie się od wystawienia faktury :-)

    Już widzę te dyskusje na grupie: "czy wystawienie faktury za
    powstrzymanie się od działalności jest prowadzeniem działalności
    czy wręcz przeciwnie i czy można w dniu wystawienia nie płacić ZUSu" :)

    ROTFL :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-27 13:28:12
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/25/2004 9:55 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Wed, 25 Feb 2004, bromden wrote:
    > [...o świadczeniu na DG lub zleceniu...]

    > Wiesz, ustawodawca chyba nie wszystko przewidział :)
    > Mi się spodobało :)

    No, chyba właśnie przewidział, dlatego zachował milczenie, by się co
    poniektórym nóżka powinęła i mógł kopnąć pacjenta w liberalne VATowskie
    podbrzusze.

    Ja wystawiłbym normalnie, jak leci, a urlop pozostawił jako relację
    pozaksięgową miedzy podmiotami (jak dobra, to na poziomie nieformalnym).

    W umowie można zawrzeć punkta, że strona ma prawo do przerwy w
    świadczeniu usług i wystawić większa fakture "przed" albo "po", bo pracy
    było dużo i się natężyła z powodu owej przerwy.

    Pzdr: Catbert