  • 1. Data: 2004-06-02 06:29:18
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: yabadu <y...@y...waw.pl>

    Witam.

    Mam dosc duze zaleglosci w ZUS (wszystkie rodzaje ubezpieczen z 2003 i
    2004), ale chcialem oplacic najpierw zalegle i obecne ubezpieczenie
    zdrowotne - chyba najwazniejsze dla czlowieka.

    Jednoczesnie zamykam / wstrzymuje dzialalnosc gosp. z dniem 31.05.2004:

    1. Chcialbym pojsc do lekarza. Zeby moc pojsc do lekarza musze zaplacic
    za miesiac maj (05.2004) skladke w terminie do 05.06.2004 czy tez
    wartoby zaplacic moze za dluzszy okres wstecz?

    2. Jesli zamykam dzial. gosp. z dniem 31.05.2004 to juz skladke w
    terminie do 05.06.2004 musze oplacic samemu, ale nie przez konto
    gospodarcze (wystarczy przelew na Poczcie) ?

    3. Czy musze pisac jakies podanie do ZUS o wznowienie oplacania skladek
    zdrowotnych oraz innych i do kogo takie pismo kierowac?
    Moze jest to jakis formularz ZUS'owski?

    4. Pytanie od mojego znajomego:
    Prowadze firme dopiero od 4 miesiecy. Posiadajac gospodarcze konto
    elektroniczne place ZUS przez Internet.
    Jaki dokument, potwierdzajacy oplacanie skladek zdrowotnych, przedstawic
    w szpitalu, aby mnie przyjeli na specjalistyczne badania?

    Nie podejmuje jeszcze nigdzie pracy i nie zarejestrowalem sie jako
    bezrobotny, bo mam na oku 1/2 lub 1/1 etatu od 01.07.2004.

    Dzieki za pomoc :)
    Yabadu

  • 2. Data: 2004-06-02 18:33:48
    Temat: Re: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Uzytkownik "yabadu" <y...@y...waw.pl> napisal w wiadomosci

    tak musi byc oplacona skladka ubezpieczenia za maj 04 i kwit wplaty na
    druku zus stanowi dowód posiadania ubezpieczenia zdrowotnego .w systemie
    zus nie ma pojecia wstrzymuje dzialalnosc -zawieszenie dzialalnosci .sa
    tylko dwie mozliwosci 1-rejestruje sie w systemie2-wyrejestrowuje sie z
    systemu . jezeli zawiesisz dzialalnosc w us to bez wyrejestrowania w zus
    system dalej naliczal bedzie zobowiazania z tytulu ubezpieczenia .mozesz
    placic poprzez poczte ale wylacznie na druku zus a nie zwyklym przekazem
    pienieznym .po wplaceniu skladki powinienes skierowac sie po informacje
    czy widniejesz na liscie komputerowej NFZ bo bez tego NFZ wysle ci
    fakture za usluge .
    4-niestety nie odpowiem bo nie wiem i nie bede wprowadzal cie w blad
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 06:54:50
    Od: yabadu <y...@y...waw.pl>

    Opix wrote:
> [...]
    > fakture za usluge .
    > 4-niestety nie odpowiem bo nie wiem i nie bede wprowadzal cie w blad

    Dziekuje bardzo Opix :)

    Takze mi sie wydaje, ze ZUS jest wazniejszy jesli chodzi o
    wyrejestrowanie (wysokie koszty :/), co nie umniejsza "zawieszenia"
    dzialalnosci w Skarbowym.
    Ale ten numer z faktura mnie zaskoczyl. Ile mniej wiecej dni po
    wplaceniu moge sprawdzic czy tam widnieje i spokojnie pojsc na badania?

    Pozdrawiam,
    YabaDU