  • 1. Data: 2004-06-02 01:06:45
    Temat: vat polska-niemcy
    Od: "reni" <z...@w...pl>

    witam,

    pewna pani z Berlina prosila mnie o zamieszszenie nastepujacego posta na
    grupie, do ktorej ona nie ma dostepu. w jej iminiu prosze o pomoc.
    ***
    Ustawa o podatku od towarow i uslug, tekst obowiazujacy w roku 2004

    Usluga polega na zamieszczeniu ogloszenia reklamowego w czasopismie
    wydawanym w Polsce przez polskie wydawnictwo.

    Zleceniodawca jest agencja reklamowa z siedziba w Berlinie, nie podlegajaca
    w zadnym zakresie polskiemu prawu podatkowemu.

    Wedlug artykulu 2 ustawy opodatkowaniu podlegaja sprzedaz towarow i odplatne
    swiadczenie uslug na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Artykul 4 definiuje pojecia, ktory ustep obejmuje reklame?

    Ktory artykul okresla miejsce swiadczenia uslug reklamowych?

    Szukam odpowiedzi na pytanie, dlaczego po! lskie wydawnictwa jako jedyne w
    doslownie calym swiecie naliczaja zagr anicznej firmie 22 % podatku VAT.
    Miejscem swiadczenia uslug reklamowych jest w calym swiecie siedziba
    odbiorcy, a wiec dla polskiego wydawnictwa zagranica. Prosze uzasadnic
    odpowiedz lancuszkiem poragrafow.

    ***

    Z gory dziekuje

    reni

  • 2. Data: 2004-06-02 07:28:51
    Temat: Re: vat polska-niemcy
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik reni napisał:

    > Ktory artykul okresla miejsce swiadczenia uslug reklamowych?

    Art. 27 ust. 3 i 4 ustawy o podatku od towarów i usług

> [...]
    > Miejscem swiadczenia uslug reklamowych jest w calym swiecie siedziba
    > odbiorcy, a wiec dla polskiego wydawnictwa zagranica. Prosze uzasadnic

    Być może wg wydawnictwa druk ogłoszenia nie jest usługą reklamową lecz
    inną niewymienioną w art. 27 ust 4?

    Nie lepiej uzgodnić tą sprawę bezpośrednio z wydawnictwem?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net